رونالدو به رکورد «پله» نزدیک‌تر شد

او به دنبال فتح رکورد علی دایی و جوزف بیکان افسانه‌ای است

کریستیانو رونالدو به صدر جدول بهترین گلزن فوتبال تاریخ نزدیک شد - MIGUEL MEDINA / AFP

مجموع گل‌های کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس با دو گلی که شنبه شب به ثمر رساند، به ۷۴۸ رسید.

رونالدوی ۳۵ ساله که نشان داده افزایش سن تأثیری بر عملکرد او ندارد، علی‌رغم آن که به دلیل کرونا مدتی را دور از تمرین و در قرنطینه سپری کرد، با بازگشتی شکوهمندانه ستاره بازی شب گذشته تیم‌های یوونتوس و کالیاری بود و توانست دو گل دیگر برای تیمش به ثمر برساند.

رونالدو با ۷۴۸ گل، چهارمین رکورددار گلزنی در تاریخ فوتبال جهان شناخته می‌شود. او در حال حاضر پس از جوزف بیکان اتریشی، پله و روماریوی برزیلی در مکان چهارم جدول قرار دارد. بیکان در ۵۳۰ بازی توانست ۸۰۵ گل به ثمر برساند. همچنین پله، ستاره نامدار برزیلی نیز با ۷۶۷ گل در ۸۳۱ بازی در مکان دوم است. رونالدو با رکورد روماریو تنها دو گل فاصله دارد که با توجه ‌به سطح آمادگی بالای او، این رکورد دست‌یافتنی به نظر می‌رسد.

اگرچه رونالدو این تعداد گل را در ۱۰۲۶ بازی به ثمر رسانده که باعث می‌شود میانگین گل‌های زده او از جوزف بیکان افسانه‌ای و پله کمتر باشد.

رونالدو در عرصه گل‌های ملی نیز با صدر جدول فاصله زیادی ندارد. علی دایی برترین گلزن ملی جهان در حال حاضر با ۱۰۹ گل صدرنشین است و کریستیانو رونالدو با ۱۰۲ گل در تعقیب او قرار دارد.

کاپیتان تیم ملی پرتغال همچنین بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید نیز محسوب می‌شود و با توجه‌ به آمادگی بدنی بالای خود قصد دارد همچنان رکوردها را جابه‌جا کند.

او از سال ۲۰۱۸ که به ایتالیا آمده، توانسته برای یوونتوس در «سری - آ» ایتالیا ۵۹ گل به ثمر برساند.

بیشتر از ورزش