وزیر تحصیلات عالی طالبان: اگر به آبادی و تمدن توجه می‌کردیم، بن‌لادن را تحویل می‌دادیم

ندا محمد ندیم می‌گوید که اگر در دهه ۹۰ به زنان آزادی می‌دادند، رژیم طالبان دوام می‌یافت و به ۲۰ سال جنگ و این تعداد کشته نیاز نبود

ندا محمد ندیم، تاکید دارد که حجاب در دین اسلام فرض است و به همین خاطر هیچ نرمشی «امارت اسلامی» انجام نمی‌دهد- twitter.com/ @NedaMohammadNad

ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان، می‌گوید که برای این گروه «دین» مهم‌تر از پیشرفت و تمدن است و اگر نمی‌بود، اسامه بن‌لادن، بنیانگذار شبکه القاعده را تحویل، و به زنان آزادی می‌دادند.

پس از حملات ۱۱ سپتامبر به خاک ایالات متحده آمریکا، طالبان درخواست واشنگتن را مبنی بر تحویل دادن اسامه بن‌لادن، بنیانگذار شبکه تروریستی القاعده، به آمریکا، نپذیرفتند و در نتیجه، با حمله ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا، رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی سرنگون شد.

وزیر تحصیلات عالی طالبان در یک نوار ویدیویی می‌گوید که  اگر [رژیم قبلی طالبان در دهه ۹۰ میلادی و اوایل ۲۰۰۰] اسامه بن‌لادن را تحویل می‌داد و آزادی زنان را تامین می‌کرد، حکومت آنان دوام می‌یافت و به ۲۰ سال جنگ و این تعداد کشته نیاز نبود.

او گفت: «اگر به آبادی و تمدن توجه می‌کردیم، اسامه بن‌لادن را [به آمریکا] می‌دادیم و به زن‌ها آزادی می‌دادیم. نظام ما برقرار می‌ماند و به اینقدر شهید نیاز نبود. اگر محدودیت بر ما وضع شود، بمب اتم استفاده شود و جنگ دوباره شروع شود، ما هم مجبوریم احکام دین خود را نافذ کنیم. در این مورد نه کسی را مراعات می‌کنیم، نه از مشکلاتی که به وجود می‌آید، ناراحت می‌شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «الله اجازه نمی‌دهد که درخواست‌های کفار را بپذیریم.»

او تاکید دارد که حجاب در دین اسلام فرض است و به همین دلیل، «امارت اسلامی» هیچ نرمشی به خرج نمی‌دهد و زنان را به رعایت حجاب مجبور می‌کند.

ندا محمد ندیم گفت: «برخی از افراد می‌گویند که چرا امارت اسلامی این ‌کارها را می‌کند و مدارس دخترانه را باز نمی‌کند، آموزش مختلط زنان را منع می‌کند و اینقدر به حجاب پایبند است؟ چرا به زنان اجازه کار در اداره‌ها نمی‌دهد؟ چرا به مصالح ملت نگاه نمی‌کند؟ مسلمانی ما این گونه است که از همه مسلمان‌تریم و برای ما دین خدا از همه چیز مهم‌تر است.»

ندا محمد ندیم از چهره‌های تندرو دینی طالبان است. او در این نوار ویدیویی مخالفت صریح خود را با بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها به روی دختران بیان کرده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان روز ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر)، با انتشار ابلاغیه‌ای، به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که بر اساس تصمیم کابینه طالبان، تحصیل دختران را ممنوع کنند.

این ابلاغیه با امضای ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، صادر شده بود.

پس از این فرمان، ورود زنان به دانشگاه‌ها، مشتمل بر دانشجویان، استادان و کارمندان بخش اداری و حتی کارکنان بخش نظافت و بهداشت، ممنوع اعلام شد.

دانشجویان دختر در چندین استان افغانستان به این تصمیم اعتراض کردند، اما طالبان این اعتراض‌ها را سرکوب کردند. 

با تسلط طالبان بر افغانستان، حق اعتراض از شهروندان این کشور گرفته شده است و طالبان اعتراض‌ها را با زور اسلحه سرکوب، و معترضان را بازداشت می‌کنند.

بیشتر از جهان