حمله انتحاری در اسلام‌آباد؛ یک پلیس کشته شد و شش تن زخمی شدند

مهاجم انتحاری سوار بر یک خودرو، خود را در میان جمعی از نیروهای پلیس منفجر کرد

هنوز مسئولیت این حمله را فرد یا گروهی برعهده نگرفته است-KARIM ULLAH / AFP

پلیس پاکستان اعلام کرد، صبح روز جمعه ۲ دی‌ماه (۲۳ دسامبر)، یک مهاجم انتحاری سوار بر خودرو، خودش را در میان جمعی از نیروهای پلیس در ناحیه دهم شهر اسلام‌آباد، پایتخت این کشور، منفجر کرد که به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن شش تن ازجمله چهار نیروی پلیس منجر شد.

پلیس اسلام‌آباد لحظاتی پس از وقوع حادثه در توییتی اعلام کرد که نیروهای پلیس در حال نظارت بر جاده بودند و به خودرویی که مشکوک به نظر می‌رسید دستور ایست دادند، اما مهاجم انتحاری که سوار بر خوردو بود، حین نزدیک شدن به نیروهای پلیس، خودش را منفجر کرد.

 

اما ساعتی بعد سهیل ظفر چاتا، معاون بازرسی کل پلیس پاکستان، در یک نشست خبری گفت سرنشینان خودرو یک زن و یک مرد بودند و پس از آنکه پلیس به آنان دستور ایست و بازرسی داد، مرد حاضر در خودرو، خودش را منفجر کرد. ظفر چاتا گفت زخمی‌های حادثه به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شدند.

رسانه‌های پاکستان تصاویری از لاشه یک خوردو را منتشر کردند که نشان می‌دهد درنتیجه انفجار در آتش سوخته است. شمار زیادی از نیروهای پلیس و مردم غیرنظامی در محل حادثه دیده می‌شوند.

پلیس اسلام‌آباد لحظاتی پس از این حادثه اعلام کرد که جاده‌های منتهی به محل حادثه مسدود شده است و تحقیق درباره عوامل این حمله جریان دارد. با این حال هنوز روشن نیست که زن حاضر در خودروی مهاجم که پیش از انفجار مورد بازرسی قرار گرفته بود، زنده است یا درنتیجه موج انفجار کشته شده است.

تا لحظه انتشار این خبر، هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های اخیر و پس از افزایش حمله‌های مسلحانه و انتحاری در خیبرپختون‌خواه پاکستان که بیشتر آنان را تحریک طالبان پاکستان بر عهده گرفته است، تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرهای پاکستان، ازجمله در اسلام‌آباد افزایش یافته است.

طالبان پاکستان اواخر نوامبر اعلام کرد که آتش‌بس میان این گروه و دولت پاکستان رسما پایان یافته است. این آتش‌بس که درنتیجه مذاکرات دولت پاکستان و طالبان این کشور در کابل و با میزبانی طالبان افغانستان انجام شده بود، نتوانست صلح و آرامش را به منطقه خیبرپختون‌خوا و بلوچستان این کشور بازگرداند. موج حمله‌ها در خیبرپختون‌خوا و بلوچستان پاکستان در دو هفته گذشته افزایش یافته است و در آخرین مورد طالبان پاکستان، روز یکشنبه ۲۷ آذر، یک مرکز نظامی به نام «مرکز مبارزه با تروریسم» را در شهرستان بنوی ایالت خیبرپختون‌خوا تصرف کردند و به مدت دو شبانه‌روز، ۱۰ نیروی امنیتی پاکستان را اسیر گرفتند. این گروگانگیری، روز سه‌شنبه و با انجام عملیات نظامی ارتش پاکستان پایان یافت و در آن همه اعضای طالبان که در محل گروگانگیری حضور داشتند، کشته شدند.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، روز سه‌شنبه با اعلام پایان گروگانگیری در بنو، از بازگشت نا‌امنی به ایالت‌های خیبرپختون‌خوا و بلوچستان ابراز تاسف کرد و گفت دولت‌های محلی در این دو ایالت، در برابر تروریسم شکست خورده‌اند.

 

بیشتر از جهان