رابرت مالی: به پاسخگو کردن عاملان سرکوب ادامه می‌دهیم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: امروز ایالات متحده چند فرد و یک نهاد را که در سرکوب وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران دخیل بودند، تحریم کرد

رابرت مالی می‌گوید که در نتیجه تحریم‌های امروز، هر گونه معامله شهروندان آمریکایی با این افراد ممنوع شد-Brendan Smialowski / AFP

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در رشته توییتی نکاتی درباره تحریم وزارت خزانه‌داری ایالات متحده علیه رژیم جمهوری اسلامی مطرح کرد.

رابرت مالی نوشت که امروز ایالات متحده چند فرد و یک نهاد را که در سرکوب وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران دخیل بودند، تحریم کرد.

نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران نوشت که ما محمدجعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی را تحریم کردیم که محاکمه متهمان را در دادگاه‌های انقلاب رهبری‌ می‌کند، جایی که برای بسیاری از معترضان بازداشت شده پس از محاکمه‌های ساختگی، احکام سنگینی صادر کرده‌اند. به دستور منتظری، دادگاه‌ها برای افراد زیر سن قانونی احکام سنگینی را صادر کرده‌اند و در مواردی متهمان شکنجه شده‌اند، از جمله محسن شکاری، اولین معترضی که پس از یک محاکمه ساختگی، اعدام شد.

رابرت مالی گفت که ما چند تن از فرماندهان بسیج را تحریم کردیم که یک نیروی شبه‌نظامی است که نیروی محرکه سرکوب خشونت آمیز در سراسر ایران بوده است. او همچنین به نام فرماندهان تحریم شده از جمله مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج اشاره کرده است که در توئیتر بسیار فعال است و علی‌رغم مسدود بودن این پلتفرم در داخل ایران، سال‌هاست اطلاعات نادرست منتشر می‌کند. او نوشت که ایالات متحده چند مقام دیگر بسیج و سپاه را که در خشونت‌ها علیه معترضان در تهران، کردستان و جاهای دیگر دخالت داشته‌اند را تحریم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابرت مالی به تحریم شرکت «ایمن صنعت زمان‌‌فرا» اشاره کرده است که خودروهای زرهی و سایر تجهیزات را برای سرکوب اعتراضات در ایران است، فراهم می‌کند. مالی اشاره کرده است که از این خودروهای زرهی برای زیرگرفتن معترضانی که بطور مسالمت‌آمیز به خیابان آمده بودند، استفاده شده است.

رابرت مالی می‌گوید که در نتیجه تحریم‌های امروز، هر گونه معامله شهروندان آمریکایی با این افراد ممنوع شد و هر موسسه مالی خارجی که آگاهانه خدمات مالی به آنها بدهد، ممکن است مشمول تحریم‌‌های ایالات متحده شود.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در پایان رشته توییت خود نوشت که ما به پاسخگو‌ کردن افراد و نهادهایی که در سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت‌آمیز دخالت دارند، ادامه خواهیم داد.

ایالات متحده آمریکا در بیش از سه ماه اعتراضات سراسری در ایران، تحریم‌های گوناگون حقوق بشری علیه مقامات و شرکت‌های مرتبط با رژیم جمهوری اسلامی اعمال کرده است.