دیوان عالی: درخواست دادرسی حکم ماهان صدرات پذیرفته شد

ماهان صدرات مرنی، معترض ۲۲ ساله، ۱۹ آذرماه به اعدام محکوم شده بود

دیوان عالی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۳۰ آذر اعلام کرد درخواست اعاده دادرسی حکم [اعدام] ماهان صدرات، معترض ۲۲ ساله، پذیرفته شده است.

اولین حکم صادره برای این معترض اعدام بود که شنبه ۱۹ آذر یعنی ۱۱ روز پیش، به واحد اجرای احکام ارجاع شد. پس از آن، عباس موسوی، وکیل مدافع تعیینی ماهان صدرات مرنی، روز ۲۳ آذر در اینستاگرام از توقف حکم اعدام این معترض ۲۲ساله خبر داد.

محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان پرونده این معترض، هم پس از صدور حکم اعدام، از شکایت خود صرف‌نظر کرد و در توییتر از قوه قضاییه خواست حکم اعدام ماهان صدرات مرنی را لغو کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماهان صدرات مرنی در اولین دادگاه، به اتهام «محاربه و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و همچنین آتش زدن موتوسیکلت، تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرم عمدی» به اعدام محکوم شده بود. این جوان ۲۲ ساله در دادگاه اتهام استفاده از چاقو را نپذیرفت.

اتهام محاربه و صدور حکم اعدام برای او و دست‌کم ۱۴ بازداشتی دیگر خیزش اعتراضی اخیر با موجی از واکنش‌های داخلی و خارجی مواجه شد و پس از صدور این احکام بود که نمایندگان پارلمان‌های اروپایی از آلمان و سوئد گرفته تا فرانسه و اتریش یکی پس از دیگری، کفالت تعدادی از معترضان دربند ایرانی را به عهده گرفتند و احکام اعدام و زندان‌های طولانی را ناعادلانه خواندند.