چراغ سبز رئیسی به دادستان‌ها برای مقابله با مردم

محمود صادقی در اعتراض به در راس امور نبودن مجلس استعفا می‌دهد

ابراهیم رئیسی خطاب به مسئولین قضایی گفت با قاطعیت برخورد کنید/تسنیم

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران که به همراه حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهور و علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی افزایش سه برابری نرخ بنزین را تصویب کرده، بیانیه‌ای خطاب به مسئولان قضایی کشور صادر کرده است.

این بیانیه ساعاتی پس از اعلام حمایت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از تصمیم سران سه قوه در زمینه افزایش نرخ بنزین منتشر شده است.

در این بیانیه به معاون اول قوه قضاییه ماموریت داده شده که با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی و رئیس حوزه ریاست و مدیران ذیربط، نسبت به پیگیری و نظارت بر نحوه هزینه‌‌کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین اقدام کند.

در بخش دیگری از این بیانیه به دادستان‌های سراسر کشور دستور داده شده که در مورد افرادی که آنها را اشرار و وابستگان به جریان ضد انقلاب خوانده،‌ با قاطعیت برخورد کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیت‌الله خامنه‌ای حدود چهار ساعت قبل مردمی که خسته از وضعیت وخیم اقتصادی و معیشتی به خیابان آمده‌اند را شرور خواند. اکنون نیز ابراهیم رئیسی در بیانیه خود همین کلمه را به کار برده است.

مردم از روز جمعه که با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین مواجه شدند در بیش از ۵۰ شهر در سراسر ایران به خیابان‌ها آمده‌اند و این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی از همان آغاز اعتراض‌ها برخورد خشنی با معترضان داشتند و تا کنون کشته شدن یکی از معترضان در سیرجان و یکی از ماموران انتظامی در کرمانشاه به طور رسمی تایید شده است. گزارش‌های غیر رسمی نیز از کشته شدن بیش از ۱۴ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر حکایت دارد. ده‌ها نفر نیز بازداشت شده‌اند. از روز گذشته نیز دسترسی به اینترنت در ایران برای مردم امکان‌پذیر نیست.

امروز قرار بود در مجلس طرح دو فوریتی لغو مصوبه شورای عالی اقتصادی در افزایش قیمت بنزین مطرح شود که در نتیجه اعلام حمایت رهبر جمهوری اسلامی از این طرح، از دستور کار خارج شد.

در همین راستا محمود صادقی، نماینده مردم تهران گفته که در اعتراض به اینکه مجلس در راس امور نیست از نمایندگی مجلس استعفا می‌دهد. او روز گذشته گفته بود طرح بازگشت قیمت بنزین به قبل از ۲۴ آبان‌ماه به مجلس ارایه شده است. اما سخنگوی هیات رئیس مجلس در پایان نشست امروز تاکید کرد که مجلس از مصوبه افزایش قیمت بنزین حمایت می‌کند. 

بیشتر از