احسنت نماینده اصولگرا به زنان «کم‌حجاب‌»

محسن کوهکن: با وجود اینکه برخی کشف حجاب کرده‌اند، آن‌ها همین روسری را حفظ کرده‌اند و این نشان از اعتقادشان به حجاب است

محسن کوهکن، نماینده اصولگرای پیشین مجلس، با بیان اینکه حوادث اخیر سبب شده است نگاه به مفهوم حجاب تغییر کند، از زنان «کم‌حجاب» تشکر کرد.

این نماینده پیشین مجلس در‌خصوص این افراد گفت: «اگر قبلا از کنار زنانی که موهایشان پیدا بود رد می‌شدیم، به ذهنمان خطور می‌کرد که او را ارشاد کنیم، اما اکنون وقتی از کنارشان رد می‌شویم به آن‌ها احسنت می‌گوییم، زیرا با وجود اینکه برخی کشف حجاب کرده‌اند، اما آن‌ها همین روسری را حفظ کرده‌اند و این نشان از اعتقادشان به حجاب است.»

کوهکن که پیش‌تر از مخالفان هرگونه مماشات با بدحجابی در جامعه بود، با این ادعا که بدحجابان در اقلیت‌اند، با تغییر مواضع پیشینش، با قبول این مسئله که بدحجابی به معنای بی‌عفتی نیست، به‌ ضرورت سخن گفتن با این افراد اشاره کرد و اینکه باید به این گروه از بدحجابان یادآور شد که حتی اگر قانونی را قبول نداریم، به رعایت آن ملزم می‌شویم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنان این نماینده سابق مجلس از آن‌ جهت قابل‌ تامل است که او اسفندماه ۹۶ در واکنش به خبر برخورد خشونت‌بار ماموران انتظامی با یک دختر مدعی شده بود در اجرای قانون نباید به ماموران خرده گرفت و به کسانی که کشف حجاب کرده‌اند هشدار داده بود: «معدود دخترانی که کشف حجاب می‌کنند باید بدانند که جرمشان با خانمی که روسری‌اش از روی بی‌احتیاطی هنگام رانندگی می‌افتد، کاملا متفاوت است.»

این سخنان عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در حالی انعکاس یافته است که در هفته‌های اخیر برخی از نمایندگان فعلی مجلس بر ضرورت برخورد با موج کشف حجاب و بدحجابی در جامعه تاکید کردند و مدعی شدند به‌زودی برخورد با بدحجابان به سطح جامعه بازمی‌گردد.

در همین زمینه، احمد حسین فلاحی، نماینده کنونی همدان در مجلس، با جاسوس خواندن بدحجابان، خواستار برخورد دستگاه انتظامی با این افراد شده و گفته بود: «نهادهای امنیتی باید حواسشان را جمع کنند، چرا که این گروه بحث جاسوسی برای رژیم صهیونیستی را هم دارند. این بی‌حجاب‌ها زنان مسلمان نیستند و از منظر قانون و مسائل امنیتی این موضوعات باید جدی‌تر گرفته شود و نهادهای امنیتی باید ورود کنند.»

فلاحی در ۱۷ آذر نیز در مجلس با تهدید کسانی که در اعتراض‌های اخیر حجاب برمی‌دارند، ادعا کرده بود بدحجابان فکر می‌کنند همه‌‌چیز تمام شده است و هر طور که بخواهند می‌توانند لباس بپوشند و می‌توانند از این فضا سوءاستفاده کنند.

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز در ۱۴ آذر در جمع زنان متحصن مدافع حجاب اجباری در قم، از اجرای طرح حجاب و عفاف خبر داد و گفت که مجلس قصد دارد هزینه بدحجابی و بی‌حجابی را در کشور بالا ببرد.

تناقض در سخنان مسئولان جمهوری اسلامی در مسئله نحوه برخورد با حجاب در روزهای اخیر به ائمه جمعه نیز رسیده است و امام‌جمعه موقت اصفهان از آتش به اختیار عمل کردن مومنان با بدحجابی در صورت انفعال مسئولان خبر داده است.

احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، روز جمعه ۲۵ آذر، خواستار آن شد که مردم به صحنه بیایند و جلوی معمول شدن کشف حجاب در جامعه را بگیرند.

پس از اعتراض‌های اخیر، برخی از چهره‌های سیاسی با اشاره به بحرانی بودن نحوه برخورد با بدحجابی در ایران، خواستار تغییر رویکرد نظام به این موضوع شدند. طبق گزارش‌های منتشر‌شده، دستگاه انتظامی در سه ماه گذشته تلاش کرده است از ایجاد بحران در زمینه حجاب پرهیز شود.