نشست مجلس آلمان: بررسی سرکوب مردم و سیاست برلین در قبال تهران

قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا از محورهای نشست روز پنجشنبه بود.

نمایندگان احزاب مختلف مجلس آلمان، روز پنجشنبه یک نشست ویژه با موضوع تداوم اعتراض‌های سیاسی در ایران و چگونگی سیاست دولت این کشور در قبال نظام جمهوری اسلامی و عوامل سرکوب‌ها برگزار کردند. همچنین قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، از محورهای نشست روز پنجشنبه بود.

وب‌سایت مجلس آلمان روز پنجشنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذرماه) در گزارشی نوشت: شماری از نمایندگان پارلمان، از دولت این کشور خواستند تا از طرح تشکیل یک کمیته ویژه، در چارچوب اتحادیه اروپا، برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران و دامنه سرکوب‌ها دفاع کند.

شماری از نمایندگان مجلس آلمان همچنین از دولت این کشور خواستند تا مجموعه اقدامات مشخصی را به‌منظور فراهم کردن امکان دسترسی شهروندان ایران به اینترنت و ارتباطات امن فراهم کند.

تشدید و گسترش تحریم‌های هدفمند، برای پاسخ‌گو کردن تمامی افراد و نهاد‌های وابسته به‌حکومت ایران که در سرکوب گسترده اعتراض‌های ماه‌های گذشته نقش داشته‌اند، از دیگر خواست‌‌هایی بود که نمایندگان مجلس آلمان از مقام‌های دولتی خواستند تا در دستور‌کار قرار دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از نمایندگان مجلس آلمان نیز از دولت فدرال خواستند تا اقدامات مشخصی را برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا پیگیری کند.

وب‌سایت مجلس آلمان، در بخش دیگری از گزارش خود، به‌نقل از برخی نمایندگان حاضر در نشست روز پنجشنبه، نوشت: خیزش سراسری فعلی در ایران، یک «فرصت منحصر به فرد» برای دستیابی به تغییرات اجتماعی و بهبود نظام‌مند وضعیت زنان در ایران است. به‌گفته این نمایندگان، فشار دولت فدرال آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا بر حکومت ایران باید افزایش یابد.

وب‌سایت مجلس آلمان، در بخش دیگری از گزارش خود به‌نقل از دریا تورک، از نمایندگان این نهاد قانونگذار، نوشت: هرچند حکومت جمهوری اسلامی، منابع مالی و ابزارهای شنود و شناسایی در اختیار دارند، اما آینده‌ای ندارد و آینده از آن «آزادی» است.

این نماینده مجلس آلمان، احکام خودسرانه اعدام در ایران را نشانه «ضعف» و «هراس» جمهوری اسلامی از معترضان توصیف کرد.