روزنامه فلسطینی: سه ماه است گروه‌های فلسطینی از جمهوری اسلامی پول نمی‌گیرند

منبعی در لبنان به روزنامه «القدس»‌ گفت که این گروه‌ها دیگر توان پرداخت صورتحساب برق خود را هم ندارند

یک روزنامه مطرح فلسطینی می‌گوید که حکومت ایران ارسال پول به شماری از گروه‌های فلسطینی را متوقف کرده است. روزنامه «القدس» فلسطین روز یکشنبه، ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر)، این خبر را منتشر کرد و به نقل از منابعی در لبنان بدون ذکر نام آنان، گفت این گروه‌های فلسطینی سه ماه است که از ایران پولی نگرفته‌اند و این باعث شده است که به بحران مالی دچار شوند.

این منبع از این گروه‌ها نامی نبرده است، اما گفته است که این اقدام جمهوری اسلامی ایران، مشمول گروه‌های مستقر در نوار غزه و خارج از فلسطین می‌شود. حماس و جهاد اسلامی، دو گروه اصلی فلسطینی‌اند که از حکومت اسلامگرای ایران پول دریافت می‌کنند، اما چند گروه‌ کوچک‌تر نیز از حمایت مالی جمهوری اسلامی برخوردارند. گمان می‌رود که «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» که گروهی مارکسیست-لنینیستی است، نیز از حکومت ایران پول دریافت می‌کند. این گروه در سال‌های اخیر بسیاری از مواضع حکومت ایران را تکرار می‌کند و مثلا از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، تمجید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منابع به «القدس» گفتند که این گروه‌ها برای هزینه‌های جاری خود، از جمله پرداخت حقوق رهبران، به دریافت پول از تهران متکی‌اند و اکنون تا حدی مشکل دارند که برخی از آن‌‌ها حتی نمی‌توانند صورتحساب‌های برق خود را بپردازند. این منابع همچنین گفتند که دلیل قطع ارسال پول مشخص نیست، اما می‌تواند به اعتراضات در ایران مربوط باشد. آنان افزودند کمبود منابع مالی، احتمالا بر فعالیت رسانه‌های این گروه‌ها نیز اثر خواهد گذاشت. 

پیش از این، یک منبع خبری از «جهاد اسلامی فلسطین» در نوار غزه، به وب‌سایت «المانیتور» آمریکا گفته بود که رهبران این گروه با نگرانی بسیار، اعتراضات داخل ایران را دنبال می‌کنند. این منبع گفته بود: «ما نگرانیم که این اعتراضات، بر آینده پشتیبانی مالی و نظامی ایران تاثیر بگذارد.»