کشتی تفریحی ۸ میلیارد دلاری؛ بزرگ‌ترین شهر شناور جهان

فقط بخش کوچکی از ثروتمندترین انسان‌ها خواهند توانست به این کشتی دست یابند

استودیو طراحی لازارینی (Lazzarini) از برنامه‌های خود برای ساخت یک کشتی تفریحی هشت میلیارد دلاری به شکل لاک‌پشتی غول‌پیکر، پرده برداشت.

اندازه این کشتی لوکس جدید را به‌سختی می‌توان درک کرد: اندازه آن دو برابر کولوسیوم رومی (Roman Colosseum) است؛ یک کشتی استثنایی به طول ۵۵۰ متر و عرض ۶۱۰ متر. پیش‌بینی می‌شود که ساخت آن هشت میلیارد دلار هزینه داشته باشد و احتمالا قیمتش آن را فراتر از قدرت خرید همه مردم روی زمین، غیر از تقریبا هزار نفر، قرار خواهد داد.

شخص یا شرکتی [که این کشتی را بخرد] با پول خود کلی چیز خواهد خرید. بنا به گزارش ام‌‌اس‌ان (MSN)، این کشتی شامل ویلاها و آپارتمان‌های متعدد، مجتمع‌های خرید، پارک‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌هایی برای هواپیماهای شخصی و لنگرگاه‌هایی برای کشتی‌های کوچک‌تر خواهد بود. این کشتی تفریحی را پنجیوس (Pangeos) خواهند نامید که به افتخار ابرقاره «پنجیا» (Pangea) نام‌گذاری می‌شود که تقریبا ۱۹۵ میلیون سال پیش [به قاره‌های متعدد جداگانه] قطعه‌قطعه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش ام‌‌اس‌ان، در صورت تایید پروژه، ساخت این کشتی در سال ۲۰۳۳ آغاز خواهد شد. او به گزارش‌هایی اشاره می‌کند که طراحان مکانی را در بندر ملک عبدالله در شمال جده، پایتخت عربستان سعودی، در حکم مکان ایده‌آل برای ساخت شناسایی کرده‌اند؛ هرچند، موانع متعددی برای آن وجود دارد که باید رفع شود.

به‌رغم این واقعیت که احتمالا فقط بخش کوچکی از ثروتمندترین انسان‌ها خواهند توانست به این کشتی دست یابند، اگر سرانجام بخواهند آن را بسازند، حامیان این پروژه یک طرح سرمایه‌گذاری جمعی برای کمک به تامین مالی ساخت آن راه‌اندازی کرده‌اند.

سایت سرمایه‌گذاری جمعی به بازدیدکنندگان می‌گوید که پنجیوس (هنوز) موجود نیست، اما می‌توان آن را به واقعیت تبدیل کرد. مردم می‌توانند یک بلیت مجازی برای ورود به این کشتی خریداری کنند یا طیفی از ژتون‌های معاوضه‌نشدنی (NFTs) بخرند.  گزینه‌ای نیز برای دانلود یک نمایش سه‌بعدی از فضایی [در کشتی ] که شخص به صورت مجازی خریداری می‌کند، موجود است.

در این سایت آمده است: «یک پروژه جاه‌طلبانه به مهمانان جاه‌طلب نیاز دارد! ما معتقدیم که فضای مجازی اولین گام برای پیشرفت واقعی این پروژه است، به همین دلیل «موتور غیرواقعی متاورس» (METAVERSE Unreal Engine) در حال ساخت است.

© The Independent

بیشتر از سفر