ژاپن ۱۰۶ میلیون دلار به افغانستان کمک می‌کند

توماس وست روز یکشنبه در مورد ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با مقام‌های ژاپنی گفت‌وگو کرد

ژاپن در  ۱۵ ماه گذشته، ۳۳۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه به افغانستان فرستاده است -  @JapaninAFG

دو روز پس از سفر توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، به ژاپن، سفارت این کشور در کابل روز سه‌شنبه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) در توییتر اعلام کرد که ۱۰۶.۷ میلیون دلار کمک بشردوستانه به افغانستان می‌فرستد. در این توییت اشاره شده است که این کمک‌ها از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان توزیع خواهند شد.

سفارت ژاپن در این توییت نوشت: «این پول به افغانستان فرستاده می‌شود تا پروژه‌‌های کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کند. هدف ما بهبود معیشت مردم از طریق رویکردهای مختلف است.»

ژاپن از مرداد ۱۴۰۰ که طالبان در افغانستان قدرت را در دست گرفتند تاکنون، ۳۳۵ میلیون دلار کمک‌ بشردوستانه به افغانستان فرستاده است. این کشور در جریان سقوط دولت جمهوری در افغانستان، سفارتش در کابل را بست و کارمندانش را موقتا به قطر منتقل کرد؛ اما دولت ژاپن در مهر ۱۴۰۱، یعنی دو ماه و نیم پیش، اعلام کرد که سفارت این کشور در کابل را به طور محدود بازگشایی می‌کند. این سفارت اکنون در همان حد محدود که اعلام شد، فعال است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، اول دسامبر اعلام کرده بود که در سفری یک‌هفته‌ای به کشورهای ژاپن، هند و امارات متحده عربی، در مورد کمک‌های بشردوستانه و مسائل امنیتی با مقام‌های این کشورها صحبت می‌کند. وست سوم دسامبر از ملاقات خود با مقام‌های ژاپنی خبر داد و در توییتی نوشت: «ژاپن به مدت بیش از ۲۰ سال دوست مردم افغانستان و شریک ما در آنجا بود و ما امروز از دیپلماسی فعال و سخاوت مستمر ژاپن عمیقا قدردانی می‌کنیم.»

توماس وست گفت که در این سفر، بیشترین تمرکز او بر جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه در فصل سرما برای مردم افغانستان است و افزود که در کنار آن، در مورد نگرانی‌های امنیتی مشترک نیز با مقام‌های این سه کشور صحبت خواهد کرد.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و با فرا رسیدن فصل سرما، احتمال بروز فاجعه انسانی به دلیل گرسنگی، نبود سوخت و لباس زمستانی و نیز کمبود شدید دارو و امکانات پزشکی، افزایش خواهد یافت.

بیشتر از جهان