کشف بسته‌های جدید پستی حاوی «چشم حیوانات» برای ارسال به اماکن دیپلماتیک اوکراین

کارکنان امنیتی پست هنگام غربالگری بسته‌های پستی در صبح دوشنبه، پاکت‌های جدید و مشکوک را شناسایی و پلیس را مطلع کردند

سفارت اوکراین در مادرید پیشتر در روز جمعه، بسته‌ای حاوی چشم‌ حیوانات دریافت کرده بود- OSCAR DEL POZO / AFP

منابعی نزدیک به تحقیقات [در زمینه ارسال بسته‌های پستی مشکوک به اماکن دیپلماتیک اوکراین] در اسپانیا، گفتند که پلیس این کشور روز دوشنبه، پنجم دسامبر (۱۴ آذر)، سه بسته پستی دیگر حاوی «چشم حیوانات» را کشف کرد که قرار بود به سفارت اوکراین در مادرید و کنسولگری‌های این کشور در بارسلونا و مالاگا فرستاده شوند.

هفته گذشته، اوکراین اعلام کرد که مجموعه‌ای از «بسته‌های خونین» به نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در سراسر اروپا ارسال شده است. پیش از اعلام این خبر، یک بمب پستی در سفارت اوکراین در اسپانیا منفجر شد و پلیس توانست بسته‌های پستی انفجاری دیگری را که از جمله به پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، فرستاده شده بود، خنثی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منابع آگاه در پلیس اسپانیا، کارکنان امنیتی پست هنگام غربالگری بسته‌های پستی در صبح دوشنبه، پاکت‌های جدید و مشکوک را شناسایی، و پلیس را مطلع کردند. به گفته این منابع، پلیس مواد منفجره یا قابل اشتعالی را در این بسته‌ها کشف نکرد.

پیش‌تر، سفارت اوکراین در مادرید روز جمعه، دوم دسامبر، بسته‌ای حاوی چشم‌ حیوانات دریافت کرده بود. وزارت کشور اسپانیا آن زمان اعلام کرد که آن بسته پستی دارای مهر خارجی است.

منابع پلیس گفتند اطلاعات و شواهد به دست‌آمده از بسته قبلی که با اداره پست به اشتراک گذاشته شده بود، به کارمندان آن در شناسایی بسته جدید کمک کرد.

روز شنبه، یک منبع آشنا با تحقیقات در این زمینه، به خبرگزاری رویترز گفت که به نظر می‌رسد شش بمب پستی از شهر شمالی وایادولید پست شده است.

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، روز دوشنبه ضمن تایید تازه‌ترین شنودها، گفت که هم‌اکنون ۲۱ مورد شناخته‌شده ارسال بسته‌های حاوی بمب به سفارتخانه‌ها و سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در ۱۲ کشور مختلف، وجود دارد.

بیشتر از جهان