«از هر پنج جوان یک نفر قربانی قلدری است»

قلدری می‌تواند اثرات مخربی بر عزت نفس و سلامت روان جوانان داشته باشد

ملانیا ترامپ در دیدار با دانش‌ آموزان مدرسه‌ای در نیویورک برای ترویج مقابله با قلدری،۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹- Scott Heins / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

در گزارش جدید یکی از سازمان‌های خیریه آمده در ۱۲ ماه گذشته، از هر پنج جوان یکی دچار قلدری شده است.

خیریه مبارزه با قلدری «برچسب‌ها را رها کن» هم‌زمان با هفته مبارزه با قلدری (۱۱ تا ۱۵ نوامبر) این آمار را منتشر کرد. هدف این خیریه آگاهی‌ دادن در خصوص قلدری و کمک به «ایجاد محیطی امن برای همه» است.

در این گزارش از تجربه‌ بیش از ۲۳۰۰ جوان ۱۲ تا ۲۰ ساله در مورد قلدری پرسیده‌اند.

کلیپی از لیدی گاگا در نکوهش «قلدری». لیدی گاگا گفته است که در نوجوانی بارها مورد «قلدری» واقع شده است

نتایج این بررسی نشان می‌دهد در سالی که گذشت در بریتانیا از هر پنج جوان یکی دچار قلدری شده و از هر ۱۰ نفر یکی می‌گوید هر روز این اتفاق برایش می‌افتد.

یک سوم پاسخ‌ دهندگانی که دچار قلدری شده‌اند گفته‌اند به خاطر این واقعه فکر خودکشی به سرشان زده و ۴۱ درصد از آنان گفته‌اند به این دلیل دچار اضطراب شده‌اند.

به علاوه، ۸۶ درصد از جوانانی که مورد قلدری واقع شده‌ بودند گفته‌اند این ماجرا بر اعتماد به نفس‌شان اثر بدی گذاشته و ۶۵ درصد نیز گفته‌اند این اتفاق بر زندگی اجتماعی‌شان تأثیر منفی گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مطالعه نشان می‌دهد که قلدریِ کلامی شایع‌ترین نوع قلدری است و پس از آن طرد کردن فرد از اجتماع، ارعاب و حمله جسمی است.

بر اساس این گزارش، قلدری در فضای مجازی کم‌ترین فراوانی را در میان انواع قلدری‌ها دارد.

آن لانگفیلد عضو کمیساریای حقوق کودکان انگلستان بر این نکته تأکید کرد که قلدری می‌تواند اثرات «زیادی» بر عزت نفس و سلامت روان جوانان داشته باشد.

خانم لانگفید گفت «این که یکی از هر پنج کودک نوعی از خشونت قلدری را تجربه کرده نگران‌کننده است.نظرسنجی مؤسسه برچسب‌ها را رها کن نشان می‌دهد قلدری به زندگی صدها هزار کودک آسیب می‌زند.»

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگانی که دچار قلدری شده بودند گفته‌اند معتقدند به خاطر ویژگی‌های ظاهری و جسمی‌شان هدف زورگویی قرار گرفته‌اند.

۹ درصد معتقد بوده‌اند به خاطر نژادشان دچار قلدری شده‌اند.

هم‌چنین نتایج این مطالعه نشان می‌دهد ۵۹ درصد از جوانانی که به قلدری اعتراف کرده‌اند گفته‌اند این کار را کرده‌اند چون آن شخص «حقش بوده» یا چون از او خوششان نمی‌آمده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی