روزنامه آمریکایی: منتظر بازی جنجالی و داغ با ایران باشید

تحلیلگر آمریکایی پیش‌بینی کرد که تیم آمریکا ۱- صفر پیروز می‌شود

آمریکا باید این بازی را که به زعم این تحلیلگر، از دیدار ایران و آمریکا در جام ۱۹۹۸ نیز جنجالی‌تر خواهد بود، جدی بگیرد- FIFA

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه، ۲۸ نوامبر (۷ آذر)، به استقبال بازی مهم ایران و آمریکا در چارچوب جام جهانی رفتند؛ بازی مهمی که برنده آن از گروه صعود خواهد کرد. البته ایران برخلاف آمریکا، در صورت مساوی نیز بخت بالایی برای صعود کردن دارد. روزنامه «فیلادلفیا اینکوایرر» در مقاله‌ای در این مورد نوشت: «منتظر جوی داغ درون و بیرون زمین فوتبال باشید.» این روزنامه به فضای داغ سیاسی اشاره کرد و نوشت: «اگر می‌خواهید ورزشکاران فقط به ورزش بپردازند، این بازی برای شما نیست.»

جاناتان تننوالد گفت، انتظار نداشته است که آمریکا در بازی اول مقابل ولز پیروز شود، چون این تیم تنها در منطقه خودش (آمریکای شمالی و مرکزی) قابلیت خوبی دارد. اما گفت که با دیدن سایر بازی‌ها به این نتیجه رسیده است که آمریکا، ایران را شکست خواهد داد، و پیش‌بینی کرد که بازی ۱- صفر به سوی آمریکایی‌ها تمام شود. تننوالد گفت، ۲۰ سال است که بازی‌های تیم ملی آمریکا را تماشا می‌کند و هرگز ندیده است که این تیم بتواند مثل بازی مقابل انگلستان (که با نتیجه صفر- صفر تمام شد) زمین را کنترل کند؛ نه حتی در جام ۲۰۰۲ که آمریکا با نتیجه ۳-۲ پرتغال را شکست داد تا برای نخستین بار (و تاکنون آخرین بار) تیمی اروپایی را در جام جهانی شکست داده باشد. 

این تحلیلگر نوشت که اگر شاگردان گرگ برهالتر بتوانند «با همان شدت و کیفیت» بازی روز جمعه مقابل انگلستان بازی کنند، موفق به پیروزی و صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد. او همچنین افزود که بازیکنان آمریکا می‌دانند که برای صعود، چاره‌ای جز پیروزی ندارند و این باید به تمرکزشان کمک کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تننوالد به مسائل سیاسی حول بازی نیز اشاره کرد؛ از «رقابت سیاسی همیشگی بین ایران و آمریکا»‌ تا اعتراضات کنونی در ایران، و نوشت: «بسیاری از بازیکنان ایرانی از معترضان حمایت کرده‌اند و حاضر به خواندن سرود ملی در نخستین بازی خود نشدند. در بازی دوم، فدراسیون فوتبال آن‌ها را مجبور کرد که سرود را بخوانند و تماشاگران در پاسخ، هو کردند.»

این تحلیلگر در ادامه نوشت که «اتهاماتی گسترده» متوجه حکومت ایران است که مشغول جاسوسی از تماشاگران است و برخی از هواداران تیم ایران در قطر مورد آزار قرار گرفته‌اند. او با اشاره به سایر مسائل جنجالی حول بازی (از جمله تصمیم فدراسیون فوتبال آمریکا برای حذف نشان «الله» نظام جمهوری اسلامی از پرچم ایران و مسائلی که در نشست خبری مربی آمریکا پیش آمد)، گفت که معلوم نیست این‌ها چه تاثیری بر نتیجه بازی داشته باشد، اما یادآوری کرد که آمریکا جز پیروزی و صعود، چاره‌ای ندارد. او گفت، تیم ملی ایران شاید زیاد ستاره نداشته باشد، اما سردار آزمون و مهدی طارمی، که به ترتیب در بایر لورکوزن آلمان و پورتوی پرتغال بازی می‌کنند، «استعداد جدی در حمله» دارند. با این حساب، آمریکا باید این بازی را که به زعم این تحلیلگر، از دیدار ایران و آمریکا در جام ۱۹۹۸ نیز جنجالی‌تر خواهد بود، جدی بگیرد.

بیشتر از فوتبال