تظاهرات شبانه در مناطقی از تهران، اصفهان و زاهدان در هفتاد و یکمین شب خیزش سراسری

مناطقی چون خیابان ستارخان و شهرک چیتگر، تهرانپارس و نارمک در تهران و شهرهای اصفهان، زاهدان، سراوان و الیگودرز شنبه شب شاهد تظاهرات ضد حکومتی مردم معترض بودند

مردم مناطقی از تهران چون خیابان ستارخان و شهرک چیتگر در غرب و تهرانپارس و نارمک، در شرق پایتخت شنبهشب بار دیگر با سردادن شعارهای ضد حکومتی به تظاهرات شبانه پرداختند. شهرهای اصفهان، زاهدان، سراوان و الیگودرز نیز شنبه‌شب شاهد تظاهرات ضد‌حکومتی مردم معترض بود.

مردم معترض شهرک چیتگر در غرب تهران، شنبه شب ، پنجم آذرماه در محوطه این شهرک اقدام به تظاهرات ضد‌حکومتی کردند.

ساکنان این شهرک از جمله شعارهایی علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی سر دادند. یکی از شعارهای مردم معترض در شهرک چیتگر همچنین اقدام به سر دادن شعار «مجتبی بمیری، رهبری را نبینی» کردند.

در خیابان ستارخان، مردم معترض شنبه‌شب،  در تظاهرات شبانه خود شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر بسیجی» سردادند.

مردم معترض در تهرانپارس و نارمک در شرق تهران نیز شنبه شب با تظاهرات خیابانی شعارهای ضد حکومتی سردادند. از شعارهای شنبه شب مردم معترض در شرق تهران «فقر فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» بود.

مردم معترض در ادامه با سر دادن شعارهایی چون «مهاباد، کردستان، الگوی کل ایران» و «زاهدان، کردستان، چشم و چراغ ایران» بر حمایت خود را از مردم کردستان و سیستان و بلوچستان تاکید کردند.

گزارش‌ها حاکی است که در مناطقی چون شهرک اکباتان، تهرانسر و شهرآرا در تهران نیز مردم معترض شنبه شب بار دیگر با تجمع و سردادن شعارهای ضد حکومتی به اعتراضات خود ادامه دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تعدادی از جوانان در شهر الیگودرز استان لرستان، شنبه شب نماد روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در میدان این شهر به آتش کشیدند.

شهر اصفهان نیز شنبه شب شاهد تظاهرات خیابانی و ضد حکومتی مردم بود. مردم معترض در اصفهان با تجمع در چند منطقه از خیابانی‌های اصلی این شهر،  شعار «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» و‌«زن،‌ زندگی، آزادی» سردادند .

در کرج مناطق گلشهر و گوهردشت شنبه شب باردیگر شاهد تظاهرات ضد حکومتی مردم بود. در جریان این تظاهرات، مردم معترض شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

مردم معترض همچنین در گلشهر کرج با سر دادن شعارهایی چون «زاهدان کردستان، چشم و چراغ ایران» بر حمایت از مردم کردستان و مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرده و به سرکوب و کشتار مردم این مناطق به دست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، اعتراض کردند.

مناطقی از شهر زاهدان و شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان نیز شنبه شب همچنین صحنه اعتراضات مردمی بود. در زاهدان جوانان در مناطقی چون بازار مشترک با روشن کردن آتش، به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

بنابر گزارش کمپین فعالین بلوچ، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی که بازداشت گسترده مردم معترض، دانشجویان و همچنین کودکان را پس از تظاهرات روز جمعه شدت داده‌اند، روز شنبه نیز تعدادی از مردم معترض را در مناطق مختلف زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان بازداشت کرده‌اند.