مقامات آمریکایی تجاوز در زندان‌های ایران و سرکوب خیزش مردمی را محکوم کردند

رابرت مالی: گزارش تجاوز در زندان‌ها نشان می‌دهد که رژیم تا کجا برای سرکوب معترضان پیش می‌رود

روز سه‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و نماینده ویژه این کشور در امور ایران به گزارش سی‌ان‌ان که تجاوز در زندان‌های ایران را روایت کرده بود، واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند. سخنگوی کاخ سفید نیز از سرکوب معترضان ایرانی ابراز نگرانی کرد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که پیش‌تر به دلیل موضع منفعلانه درقبال سرکوب خشن خیزش سراسری مردم ایران مورد انتقاد قرار گرفته بود، در توییتر نوشت که این گزارش خشونت جنسی مقامات ایران در زندان‌ها را نشان می‌دهد.

مالی در توییتر نوشت، این گزارش نشان می‌دهد که رژیم تا کجا برای سرکوب مخالفان پیش می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: «آمریکا به پیگرد فوری مسئولان سرکوب وحشیانه و خشونت‌آمیز مردم ایران از طریق اقدامات یک‌جانبه، چندجانبه و همچنین در سازمان ملل ادامه می‌دهد.»

پرایس افزود:‌ «گویی رهبری جمهوری اسلامی اکراهی در انجام اهیچ اقدامی برای ساکت کردن مخالفین ندارد.»

سی‌ان‌ان می‌گوید گزارش درباره موارد متعدد تجاوز در زندان‌های ایران را بر اساس گفت‌و‌گو با ده‌ها نفر تنظیم کرده است. از جمله کارمندان بیمارستانی در کرج که نشانه‌های تجاوز به آرمیتا عباسی را تایید کرده‌اند.

کرین ژان پییر، سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه‌شنبه نسبت به سرکوب معترضان در ایران ابراز نگرانی عمیق کرد و اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه را محکوم کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات‌متحده از همه ابزارها برای پاسخگو کردن حکومت ایران استفاده می‌کند.

مردم ایران سه ماه متوالی است که علیه جمهوری سلامی به‌پاخواسته‌اند و خیزش سراسری به‌طور مداوم در سراسر ایران ادامه دارد.

حکومت نیز با سرکوب شدید و تهدید سعی در کنترل اعتراضات دارد.

گزارش سازمان حقوق بشر ایران حاکی از آن است که در جریان این سرکوب‌ها دست‌کم ۴۱۶ نفر کشته‌ شده‌اند که ۵۱ نفر از آنها کودک‌اند.

در موارد متعددی نیز شلیک مستقیم به سر و سینه و شلیک از پشت یا فاصله نزدیک منجر به کشته شدن معترضان شده است که به گفته کارشناسان به معنی شلیک به قصد کشت است.