آغاز رقابت‌های تنیس «اِی تی پی» مسترز در لندن

هر هشت تنیس‌باز برتر جهان در مسابقات پایانی حضور خواهند داشت

دانیل مدودف روس در حال ورود به زمین برای بازی مقابل حریف یونانی‌اش استفانوس تسیتسیپاس- AFP 

رقابت‌های تنیس «اِی تی پی» مسترز در لندن هر سال با حضور ۸ تنیس‌باز برتر دنیا برگزار می‌‌شود. این رقابت‌ها در سال جاری بسیار هیجان‌انگیزتر از سال‌های گذشته برگزار می‌‌شود، چرا که هر هشت تنیس‌باز برتر جهان در مسابقات پایانی حضور خواهند داشت.

سال‌های گذشته تعدادی از تنیس‌بازهای نامی به دلیل آسیب دیدگی از حضور در مسابقات انصراف می‌‌دادند و بازیکنان دیگری جایگزین آنها می‌‌شدند، اما امسال بازیکنان سرشناس همگی حضور دارند. موضوع دیگری که این مسابقات را دیدنی و هیجان انگیزمی‌کند رقابت نادال و جوکوویچ بر سر تصاحب عنوان برترین تنیس‌باز سال نیز می‌باشد.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر نادال در صدر تنیس بازان جهان قرار دارد و قهرمانی برای هریک‌ از این دو تنیس‌باز حکم صدرنشینی در رتبه جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت. این رقابت‌ها به صورت دوره ای و در دو گروه برگزارمی‌شود.

در گروه اول که به نام آندره آغاسی تنیس‌باز نام آشنای آمریکایی نام گذاری شده؛ نادال، مدودف، زورف و سیتسیپاس حضور دارند. در دیگر گروه این رقابت‌ها که به نام بیون بورگ سوئدی یکی دیگر از اسطوره‌های تنیس جهان نام‌گذاری شده است: فدرر، جوکوویچ، بریتینی و دومینیک تیم حضور دارند.

در روز نخست این مسابقات جوکوویچ که هفته گذشته قهرمانی در مسترز پاریس را تجربه کرده بود به مصاف بریتینی رفت. بریتینی ایتالیایی که سال ۲۰۱۹ برای وی سالی موفقیت آمیز بود، برای اولین بار در این رقابت‌ها ظاهر می‌شد و به نظرمی‌رسید از انگیزه بالایی در این رقابت‌ها برخوردار است.

بریتینی بازی را خوب آغاز کرد و با سرویس‌های خود تا اندازه ای کار را برای جوکوویچ سخت کرده بود. اما این جوکوویچ بود که با تجربه بالا، نبض بازی را در دست گرفت و توانست در دو ست متوالی پیروز این دیدار باشد. 

در دیداری دیگر در این تیم، فدرر به مصاف دومینیک رفت. بازی زیبا و ‌سریع پیشمی‌رفت و هر چه بیشتر از زمان بازی سپری می‌شد به نظرمی‌رسید کار برای فدرر ۳۸ ساله از نظر توان جسمانی سخت ترمی‌شد. در نهایت این دومینیک بود که توانست در یک بازی سخت و دشوار فدرر را در دو ‌ست با نتایج  ۷-۵ و ۵-۷ شکست دهد. 

روز سه شنبه ۱۱ نوامبر بازی های تیم گروه آندره آغاسی برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش