آیفون جدید با قابلیت اتصال به ماهواره برای ارسال پیام اضطراری

این ابزار جدید با خط تولید آیفون ۱۴ معرفی شد که شامل سخت افزار مورد نیاز برای برقراری ارتباط با ماهواره‌ها در ماه سپتامبر می‌شد

این ویژگی به افراد امکان دهد زمانی که خارج از پوشش تلفن همراه یا وای‌فای قرار دارند با خدمات اضطراری تماس بگیرند-Brittany Hosea-Small / AFP

اپل، خدمات «پیام اضطراری» (Emergency SOS) خود را راه‌اندازی کرد که به آیفون‌ها امکان می‌دهد زمانی که پوشش آنتن ندارند، با استفاده از ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنند.

این ویژگی برای این در نظر گرفته شده که به افراد امکان دهد زمانی که خارج از پوشش تلفن همراه یا وای‌فای قرار دارند، با خدمات اضطراری تماس بگیرند. اما از آنجایی که می‌تواند اطلاعات را به برنامک ردیابی «فایند مای» (Find My) ارسال کند، کاربران همچنین می‌توانند از آن برای اطلاع‌ دادن موقعیت مکانی تقریبی خود به دوستان و خانواده‌شان در زمانی که خارج از شبکه‌اند، استفاده کنند.

این ابزار جدید با خط تولید آیفون ۱۴ معرفی شد که شامل سخت‌افزار موردنیاز برای برقراری ارتباط با ماهواره‌ها در ماه سپتامبر بود. اما تاکنون فعال نشده بود.

از امروز، دارندگان جدیدترین آیفون‌ها در ایالات متحده و کانادا می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و اپل اعلام کرد که [این سیستم] در ماه دسامبر به بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا خواهد آمد.

اپل گفت که این سرویس در دو سال نخست رایگان است. این‌که پس از آن چقدر - یا این موضوع را که آیا - هزینه‌ای خواهد داشت تایید نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل در اظهاراتی گفت: «برخی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای سفر، مسیری دورافتاده و کاملا بدون پوشش مخابراتی‌اند. خط تولید آیفون ۱۴ با کمک «پیام اضطراری» از طریق ماهواره، ابزاری ضروری را ارائه می‌کند که می‌تواند کمک موردنیاز کاربران را زمانی که خارج از شبکه‌اند در اختیارشان بگذارد.»

«تیم‌های ما برای برطرف کردن مجموعه جدیدی از چالش‌های فنی برای احیای این خدمات، علاوه بر ایجاد یک زیرساخت مطمئن روی زمین، به شکلی خستگی‌ناپذیر کار کردند. «پیام اضطراری» از طریق ماهواره، خدماتی با موفقیت بزرگ است که فقط در سری آیفون ۱۴ موجود است و نوآوری جدیدی است که امیدواریم آرامش خاطر را برای مشتریانمان فراهم کند.»

این ویژگی بخشی از طیف وسیع ویژگی‌های ایمنی و امنیتی است که در محصولات اخیر اپل معرفی شده که بعید است صاحبانشان بخواهند از آن‌ها استفاده کنند. برای مثال، آیفون‌ها و اپل‌ واچ‌های امسال، شامل ردیاب تصادف نیز می‌شوند که از حس‌گرهای جدید برای تشخیص تصادف دارندگانشان استفاده می‌کند و به خدمات اضطراری اطلاع می‌دهد.

علاوه بر افزودن قابلیت‌های ماهواره‌ای به آیفون و امضای توافق‌نامه‌هایی که به دستگاه‌های اپل امکان می‌دهد به ماهواره‌هایی که از قبل در آسمان‌اند متصل شوند، اپل گفته است که فرآیندهای جدیدی ایجاد کرده است تا آیفون‌ها بتوانند به شکلی موثر با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنند. ارتباطات ممکن است کند باشد و از این رو کاربران از طریق یک پرسشنامه راهنمایی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که شامل اطلاعات مهمی‌اند، سپس برای خدمات اضطراری فرستاده می‌شوند.

کاربران هنگام استفاده از این سیستم، آن پرسشنامه را دریافت خواهند کرد و سپس در فرآیند یافتن یک ماهواره که می‌تواند شامل قرار دادن گوشی تلفن در مکان مناسب [به سوی] آسمان باشد، راهنمایی می‌شوند. سپس [با ماهواره] مرتبط می‌شوند و تمام اطلاعات آن پرسشنامه و همچنین موقعیت مکانی کاربر، میزان باتری و اطلاعات پزشکی را مخابره می‌کند.

اپل گفت که یک نسخه نمایشی در آیفون تعبیه کرده است تا کاربران بتوانند بدون تماس واقعی با خدمات پیام اضطراری آن را امتحان کنند.

 

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی