دیدار مقام‌های ارشد عربستان سعودی و امارات در حاشیه نشست گروه ۲۰

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی محور گفت‌وگوها را روابط دوجانبه ریاض و ابوظبی و نیز موضوع‌های مطرح در دستورکار نشست سران گروه ۲۰ عنوان کرد

شیخ محمد بن زاید آل نهیان با شاهزاده محمد بن سلمان در بالی اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردـ UAE's Ministry of Presidential Affairs / AFP

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)، در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ (G20) با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در بالی اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی روز چهارشنبه در گزارشی، محور گفت‌وگوها را روابط دوجانبه ریاض و ابوظبی، و نیز موضوع‌های مطرح در دستورکار نشست سران گروه ۲۰ عنوان کرد.

در این نشست، برخی از مقام‌های بلندپایه امارات متحده و عربستان سعودی، از جمله شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، و شیخ عبدالله بن زاید، همتای اماراتی او، نیز حضور داشتند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز شامگاه چهارشنبه در گزارشی نوشت که شاهزاده محمد بن سلمان پس از شرکت در نشست دو روزه گروه ۲۰، با بدرقه مقام‌های اندونزی و سفیر سعودی در بالی، این کشور را ترک کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«گروه ۲۰» متشکل از ۲۰ اقتصاد برتر جهان است که در مجموع در حدود ۸۵ درصد کل اقتصاد جهان را در اختیار دارند. نشست‌های سالانه گروه ۲۰، محل گفت‌و‌گوهای مقام‌های مختلف کشورهای جهان است.

در بیانیه پایانی نشست «گروه ۲۰» در اندونزی، به موضوع‌ها و مسائل مختلف روز جهان، از جمله تداوم بحران در اوکراین و استفاده از سلاح هسته‌ای، اشاره شد.

روسیه از اعضای «گروه ۲۰» است و برخی از کشورهای همسو با مسکو در سیاست خارجی، از جمله هند، نیز در این گروه عضویت دارند.

در بیانیه پایانی نشست سران «گروه ۲۰» اشاره شده است که «بیشتر اعضا»، جنگ در اوکراین را به شدت محکوم می‌کنند.

بیشتر از جهان