رابطه عاطفی ملکه با شخص دیگری «بی‌اساس» است

فصل سوم سریال تاج در تاریخ ۱۷ نوامبر در نتفلیکس منتشر خواهد شد

حدود سال 1965: ملکه الیزابت دوم و لرد پورچستر در مسابقات اسب‌سواری

 Roger Jackson/Central Press/Getty Images

سخنگوی مطبوعاتی سابق ملکه، سریال «تاج» (The Crown) را به این خاطر که می‌گوید ملکه با شخصی دیگر رابطه عاشقانه داشته است، محکوم کرد.

یکی از داستان‌های فصل سوم سریال حاکی از آن است که ملکه احتمالا با لرد پورچستر، مدیر مسابقات اسب‌دوانی خویش، رابطه‌ای عاشقانه داشته است.

دیکی آربیتر، سخنگوی مطبوعاتی سابق ملکه، چنین ادعایی را رد کرد و گفت: «این ادعایی کاملا بی‌اساس است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به تایمز گفت: «ملکه آخرین شخص روی کره زمین است که بخواهد حتی به مرد دیگری جز همسر خود نگاه کند. این ادعا نه تنها مسخره است، بلکه شایعه‌ای بیش نیست که دهه‌هاست بر زبان‌ها می‌چرخد و به هیچ وجه بهره‌ای از واقعیت نبرده‌اند.»

در فصل جدید این سریال محبوب نتفلیکس، ملکه که توسط اولیویا کولمن بازی شده است، در رابطه‌ای عاشقانه با لرد دیده می‌شود و او را با مهر و علاقه «پورچی» خطاب می‌کند.

Sophie Mutevelian/Netflix

در یکی از قسمت‌های فصل سوم، این زوج یک ماه را در کنار هم و به دیدار از اصطبل اسب در فرانسه و امریکا می‌گذرانند. شاهزاده فیلیپ که نقش وی توسط توبیاس منزیز ایفا می‌شود، به این رابطه مشکوک است و وقتی ملکه به کاخ باکینگهام باز می‌گردد، مورد بازجویی وی قرار می‌گیرد.

ملکه که از انتقادهای فیلیپ پریشان شده است، پاسخ می‌دهد: «اگر می‌خواهی چیزی بگویی همین الان رک بگو، وگرنه اگر اجازه بدهی، سرم شلوغ است.» فیلیپ شروع به گام برداشتن و دور شدن از ملکه می‌کند، اما نظرش عوض می‌شود و برمی‌گردد و ملکه را می‌بوسد.

ملکه تا زمان مرگ لرد پورچستر در سال ۲۰۰۱ با او رابطه‌ای نزدیک و دوستانه داشت، ولی هیچ مدرکی دال بر رابطه عاطفی میان این دو وجود ندارد.

آقای آربیتر از این نکته اظهار نگرانی کرد که بینندگان، تمام اظهارات نویسنده سریال تاج، پیتر مورگان، را به عنوان «نسخه صحیح و مقدس» در نظر خواهند گرفت.

او افزود: «سریال تاج یک نمایش افسانه‌ای است. هیچ کس از مکالمات میان اعضای خاندان سلطنتی باخبر نیست، ولی افراد جوری که دل‌شان می‌خواهد داستان را تعریف می‌کنند و آن را احساساتی می‌کنند.»

این سریال اخیرا توسط عکاس سطلنتی نیز به خاطر یکی دیگر از داستان‌های آن مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ داستانی درباره شاهزاده چارلز و کامیلا که به گفته او «می‌تواند بسیار مخرب باشد.»

فصل سوم سریال تاج در تاریخ ۱۷ نوامبر در نتفلیکس منتشر خواهد شد.
 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از فیلم