رهبر طالبان: برای همه لازم است که «حد و قصاص» را عملی کنند

با آنکه طالبان بار‌ها از دیدار‌های ملا هبت‌الله با مقام‌های این گروه سخن گفته‌اند، تاکنون هیچ کس در مورد جزئیات این دیدار‌ها چیزی نگفته است و تصویری از آن‌ها پخش نشده است

در بیش از یک سال گذشته که طالبان فرمان هایی را زیر نام ملا هبت الله پخش می کنند از وی تنها همین تصویر وجود دارد عکس از آژانس باختر

طالبان اعلام کرده‌اند که ملا هبت‌الله، رهبر این گروه، در دیدار با قاضی‌ها از آنان خواسته است که «حد و قصاص» را عملی کنند.

خبرگزاری باختر وابسته به طالبان، نوشته ملا هبت‌الله آخوندزاده، در دیدار با قاضی‌ها گفته است پرونده‌هایی که شرایط شرعی «حد و قصاص» را تکمیل کرده باشند، مکلفند حد و قصاص را جاری کنند. او همچنین در این دیدار افزوده است «بر همه‌تان واجب است که احکام حد و قصاص را عملی کنید.»

طالبان در بیش از یک سال گذشته فرمان‌هایی را به نام ملا هبت‌الله آخوندزاده منتشر کرده‌اند که بیشتر آن‌ها برای ایجاد محدودیت‌های شدید بر مردم افغانستان، به ویژه زنان بوده است.

در بیانیه‌ طالبان که یازدهم اکتبر سال جاری میلادی منتشر شد، نوشته‌اند ملا هبت‌الله آخوندزاده با مسئولان امنیتی دیدار داشته است و در این دیدار به آنان دستور داده که تمامی فرمان‌های او را درباره زنان عملی کنند.

ذبیح‌الله مجاهد گفته بود ملا هبت‌الله در دیدار با مسئولان امنیتی ۳۴ استان، بر این خواست تاکید کرده و گفته است به اجرای قوانین شریعت باید بیشتر توجه کنند.

ذبیح‌الله مجاهد تاکید کرده بود ریاست امنیت طالبان، زیر نظر ملا هبت‌الله آخوند‌زاده فعالیت می‌کند و مقام‌های این نهاد باید در مورد اینکه تا چه اندازه «شریعت» را عملی کرده‌اند، به او پاسخگو باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان در آذر ۱۴۰۰ خورشیدی فرمانی شش ماده‌ای  صادر کرده بودند که موادی درباره ازدواج، مهریه و رضایت زنان در نکاح، مهم‌ترین بخش‌های آن بود.

با آنکه طالبان بار‌ها از دیدار‌های ملا هبت‌الله با مقام‌های این گروه سخن گفته‌اند، تاکنون هیچ کس در مورد جزئیات این دیدار‌ها چیزی نگفته است و تصویری از آن‌ها پخش نشده است.

اما طالبان در آذرماه اعلام کردند که ملا هبت‌الله با روسای ادارات طالبان در قندهار، دیدار علنی داشته است.

ملا هبت‌الله سومین رهبر طالبان است. ملا محمدعمر نخستین رهبر و بنیانگذار این گروه بود. حکومت پیشین افغانستان زمان مرگ ملا عمر را سال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی اعلام کرده بود. 

پس از مرگ ملا عمر، ملا منصور جانشین او شد، اما او نیز مدت کوتاهی بعد در مرز افغانستان و ایران کشته شد و پس از آن، ملا هبت‌الله آخوندزاده به رهبری طالبان برگزیده شد.

بیشتر از جهان