رئیس ستاد ارتش آمریکا: بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته و زخمی شدند

ژنرال مارک میلی تصریح کرد اگر جنگ در طول زمستان ادامه یابد، می‌تواند به هر دو کشور این فرصت را بدهد که در مورد صلح مذاکره کنند

تانک‌های نابود شده ارتش روسیه توسط نیرو‌های اوکراینی- Sergei SUPINSKY / AFP

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال مارک میلی، روز چهارشنبه ۱۸ آبان، در نشست باشگاه اقتصادی نیویورک افزود که احتمالا میزان تلفات نظامیان اوکراینی نیز به همین میزان است.

ژنرال مارک میلی تصریح کرد: «اگر جنگ در طول زمستان ادامه یابد، می‌تواند به هر دو کشور این فرصت را بدهد که در مورد صلح مذاکره کنند.» 

بلندپایه‌ترین افسر نظامی آمريکا گفت: «حدود ۴۰ هزار غیرنظامی اوکراینی نیز در جریان جنگ اوکراین جان خود را از دست داده‌اند.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز سه‌شنبه ۱۶ آبان، گفت که برای پایان جنگ و رسیدن به صلح آماده مذاکره با روسیه است، اما تنها به این شرط که روسیه تمام سرزمین‌های اشغالی اوکراین را بازگرداند، غرامت آسیب‌های جنگی را پرداخت کند و جنایات جنگی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. 

زلنسکی از جامعه بین‌المللی درخواست کرد روسیه را به مذاکرات واقعی صلح وادار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روسيه هم گفته است که برای گفت‌وگو آماده است و اين هفته اعلام کرد عقب‌نشينی از شهر جنوبی خرسون را آغاز کرده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز چهارشنبه ۱۸ آبان، دستور عقب‌نشینی نیروهای روس از کرانه غربی رودخانه دنیپرو در مجاورت شهر خرسون را صادر کرد.

اوکراین به عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه از خرسون خوش‌بین نیست و زلنسکی هشدار داده است که روس‌ها با عقب‌نشینی از این بندر استراتژیک صنعتی قصد دارند ارتش اوکراین را فریب دهند. موقعیت شهر خرسون دارای اهمیت راهبردی است، زیرا این شهر دروازه‌ای است به شبه‌جزیره کریمه که تحت اشغال روسیه است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز جمعه ۱۳ آبان، از خروج بخشی از نیروهای نظامی روسیه از شهر خرسون حمایت کرد و گفت مردم نباید در معرض آسیب ناشی از عملیات نظامی باشند.

ژنرال مارک ميلی گفت:‌ «روسيه ۲۰ تا ۳۰ هزار سرباز را در خرسون جمع‌آوری کرده است و عقب‌نشینی کامل می‌تواند چند هفته طول بکشد.» 

مسکو ماه گذشته اعلام کرد که شهر خرسون را به خاک خود ضمیمه کرده است. ناتو و کشورهای بزرگ غربی این اقدام را به رسمیت نشناخته‌اند.

بیشتر از جهان