سریع‌ترین زن عربستان سعودی باز هم طلا گرفت

یاسمین الدباغ رکورد سریع‌ترین زن عربستان سعودی در دو ۱۰۰ متر را به نام خود ثبت کرده است

 الدباغ عضو تیم ملی‌ عربستان سعودی است که در المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو پرچمدار پادشاهی عربستان بود-instagram/yasmeen_aldabbagh

یاسمین الدباغ، دونده سرعت در عربستان سعودی، عنوان خود به عنوان سریع‌ترین زن این کشور را حفظ کرد و‌ مدال طلای دو ۱۰۰ متر را به دست آورد.

الدباغ که رکورد سریع‌ترین زن عربستان سعودی در دو ۱۰۰ متر را به نام خود ثبت کرده است، ازجمله ورزشکاران ملی‌پوش عربستان سعودی است که در المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت و پرچمدار پادشاهی عربستان سعودی بود. علاوه بر این، او اوایل سال ۲۰۲۲ در هجدهمین مسابقات قهرمانی جهانی دوومیدانی در ایالت اورگان آمریکا هم شرکت کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یاسمین در مورد موفقیت خود در بازی‌‌های عربستان سعودی گفت: «بازی‌های عربستان تجربه یک عمر و یک رویا بود. من از نتیجه‌ای که به دست آوردم و بیش از آن، از اینکه در خانه محبوبم این اتفاق افتاده است، هیجان‌زده‌ام. بزرگ‌ترین امید من این است که الهام‌بخش زنان جوان ورزشکار سعودی باشم که باید بدانند رسیدن به رویاهایشان با نظم و انضباط، تمرین و تعهد درست، نزدیک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنند. من هنوز کارهای زیادی دارم. فعلا این پیروزی را جشن می‌گیرم و به تمرین‌های سخت خود با مربیانم ادامه خواهم داد تا در رویدادهای آینده با تمام توان نماینده کشورم باشم.»

یاسمین علاوه بر دستاوردهای ورزشی خود و تمرین‌های دقیق و سخت، در یکی از چهار شرکت بزرگ مشاوره «باین اند کو» (Bain & Co) کار می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در رشته اقتصاد مالی فارغ‌التحصیل شد.

بیشتر از ورزش