رهبران آمریکا و امارات متحده عربی درباره امنیت انرژی گفت‌وگو کردند

رئیس جمهوری آمریکا به‌دلیل رهبری شیخ محمد بن‌زاید در حوزه مسائل مربوط به تغییرات آب‌وهوایی از او تشکر کرد

آمریکا و امارات متحده عربی تصمیم گرفته‌اند که با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، تا سال ۲۰۳۵ به تولید ۱۰۰ گیگاوات برق اقدام کنند- @MohamedBinZayed/Twitter

وبسایت العربیه، از گفتگوی تلفنی شیخ محمد بن‌زاید، رئیس کشور امارات متحده عربی، با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، خبر داد.

به‌گزارش العربیه، این دو مقام ارشد سیاسی، که تماس تلفنی‌شان در روز پنجشنبه ۳ نوامبر صورت گرفت، در مورد آینده امنیت انرژی در جهان گفتگو کردند. العربیه در تشریح این گفتگوی تلفنی چنین نوشت:«این تماس تلفنی به‌مناسبت امضای سند «راهنمای چارچوب همکاری انرژی پاک» صورت گرفت که هر دو کشور آن را در اول نوامبر در ابوظبی پذیرفتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا و امارات متحده عربی، بر اساس سند همکاری مورد نظر، تصمیم گرفته‌اند که از طریق استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، تا سال ۲۰۳۵ به تولید ۱۰۰ گیگاوات برق اقدام کنند؛ پروژه‌ای که بر پایه اطلاعات منتشر شده طرفینش ۱۰۰ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

شیخ محمد بن‌زاید با انتشار توییتی در این زمینه نوشت:«امروز در یک تماس تصویری با رئیس جمهور جو بایدن بر عمق روابط میان امارات متحده و آمریکا تاکید کردیم و ابتکار تازه خود در زمینه تحول انرژی را مورد بحث قرار دادیم.» رئیس کشور امارات متحده عربی همچنین در ادامه این توییت نوشت یکی دیگر از موضوعات گفتگوی میان او و رئیس جمهوری آمریکا به مسئله «امنیت انرژی» و تعهد دو کشور به‌منظور مقابله با تغییرات اقلیمی اختصاص داشت.

کرین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید، نیز با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه نوشت رئیس جمهوری آمریکا به‌دلیل رهبری شیخ محمد بن‌زاید در حوزه مسائل مربوط به تغییرات آب‌وهوایی از او تشکر کرد و حمایت خود از میزبانی امارات متحده عربی برای میزبانی کنفرانس احزاب در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

به‌گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و همچنین رئیس کشور امارات متحده عربی در گفتگوی تلفنی روز پنجشنبه خود بر اهمیت تعمیق روابط راهبردی میان دو کشور نیز تاکید ویژه کردند.

بیشتر از اقتصاد