سبزی پلو با ماهی – دستور آشپزی!

لطفاً از غذای حاضری استفاده کنید

«سبزی پلو با ماهی»، شعاری که معترضین را به سوی دشنامی همقافیه رهنمون میشود!

سبزی پلو با ماهی

مواد لازم:
ماهیتابه – یک عدد.
قابلمه – یک عدد.
گشت ارشاد: یک مینی بوس.
اسلام ناب محمدی – هزار و چهارصد سال.
رهبر معظم– یک عدد.
لباس شخصی  درشت – به مقدار لازم.
خیابان – یک راسته.
نوجوان عاصی – به تعداد هرچه بیشتر بهتر.
بددهنی برآمده از خشم و ناکامی – به اندازه لازم برای یک سپاهی.
سپاهی – یکدانه اش کافی است.
ننه سپاهی – بیچاره پیرزن غایب باشد بهتر است. او چه تقصیری دارد که پسرش نااهل درآمده.

طرز تهیه:

ابتدا پوست رهبر معظم را کنده (یعنی لباسش را دربیاورید.) بعد از او بپرسید آخه آخوند بدذات، خوبه که اینجور مردم را به جان همدیگر انداختی؟

سپس عمامه اش را برداشته، یک ضربه ملایم با ماهیتابه بزنید توی سرش.

در این موقع قابلمه را بطور وارونه روی کله اش بگذارید که تا روی دماغش را بپوشاند.

خب.

دیگه قابلمه قابل مصرف نیست. دوستان عزیز، اصلاً برنامه آشپزی در همینجا تمام. آشپزخانه تعطیل.

عزیزان! لطفاْ از پختن «سبزی پلو با ماهی» و هر غذای قافیه دار دیگری خودداری کنید. خودتان را به زحمت نیاندازید و شکل بهتری به اعتراض و مبارزه بدهید. خیلی اگر لازم بود از غذاهای حاضری و سبک استفاده کنید. مثلاً:

نون و پنیر و هندونه – آخوند نباید بمونه

همبرگر مکدونالد – آخوند برو باد بیاد

ضمناً

شعار پرهیجانی که در دانشگاه تبریز شرف صدور پیدا کرده: «نه اینوری – نه اونوری... » که به «بیت رهبری» ختم میشود اگرچه امروز موجب شادی و نشاط فرستندگان و اطرافیانشان میشود ولی سرانجام این ایثارگری دانشجویان مذکّر، مایه معطلی خواهد بود.  چرا که اینجور شعارها، اگرچه به صورت حواله‌ای و مجازی و نسیه‌کاری است، مآلاً مشکل‌آفرین است. یعنی روزی که قرار میشود بیت رهبری را از آقا مجتبا تحویل بگیریم، تخلیه آن چند روز طول میکشد.

از ما گفتن.

*****

که رستم یلی بود در مالزی

پس از انتشار عکس‌های جنجالی آقای رستم قاسمی، مشاور ایشان واکنش نشان داد. اینکه چه جور واکنشی نشان داده در درجه دوم اهمیت است. مهم اینست که جناب آقای وزیر راه و شهرسازی، مشاور و رئیس دفتر هم دارند که اینجور موقع‌ها واکنش نشان میدهد.

واکنشی که آقای مشاور نشان داده چنین است: «انتشار عکسهای خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است؟ برای اغراض سیاسی، شرافت و انسانیت را لجن‌مال نکنیم.»

 آخ آخ. به نظرم واکنش بعدی را بادیگاردهای جناب آقای وزیر نشان بدهند.

پس اوشان همسر آقای وزیر است. پس این عکس‌ها را گوشه‌ای از زندگی خصوصی یک زن و شوهر باید حساب کرد. بنابراین به فلان مقام دولتی چه مربوط که در روابط خصوصی زن و شوهری دخالت میکند و در برابر مردم واکنش نشان میدهد؟ گیرم که شوهره وزیر راه و شهرسازی باشد. گیرم که واکنشیه، مشاور آن وزیر  و سرپرست حوزه وزارتی باشد، ولی به اون سنه نه؟ ایشان کارش در حوزه وزارتی و مشاوره های راهسازی و شهرسازی باید باشد نه واکنش برای عکس‌های توبغلی و دست بشکمی که آقای وزیر در مالزی گرفته.

کاش حالا که آقای ایلان ماسک توئیتر را خریده، نوکرش را بفرستد پیش این مشاور ماله‌کش و بگوید مرد حسابی، اگر توئیت میزنی راجع  به دکل نفت گمشده بزن که در زمان وزارت نفتی آقاتون گم گشته و دیگه به کنعان باز نیامده.

***

هر تار موی مهسا، در حکم یک مسافر

آن صد هزار بود و این صد هزار آمد

پریروز به آمار حیرت آوری برخوردم. در سایت رادیو آلمان دیدم که شمار تظاهرکنندگان اخیر برلین را رسما ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند. از آن طرف در گوگل دیدم که میانگین تعداد موی سر خانم ها ۱۰۰ هزارست. یعنی آن روز برای هر تار موی مهسا امینی یک ایرانی از چهارگوشه دنیا و پنج قاره جهان خودش را به برلین رسانده.

با دوستم مهدی فلاحتی مطرحش کردم، خیلی حال کرد. گفت سوژه یک شعر جانانه ته. شعری بنویس و تقدیمش کن به آن صد هزار نفر. گفتم عجالتاً همین کشفم را تقدیم میکنم. شعرش را حامد اسماعیلیون بگوید!

***

اینستاگرام هادی خرسندی

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه