خبرگزاری بسیج دانشجویی: توماج صالحی بازداشت شد

توماج صالحی، رپر معترض، از جمله هنرمندان داخل کشور است که با خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی همراه بوده است

خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی از بازداشت توماج صالحی، خواننده رپ و معترض، «در حین خروج غیرقانونی از مرزهای غربی کشور» خبر داد. این خبرگزاری دلیل بازداشت این هنرمند را «تحریک مردم طی هفته‌های اخیر و نشر اخبار غیرواقعی» عنوان و عکسی از او با چشم‌بند منتشر کرد. 

این خبر، پنج ساعت پس از آخرین پست توماج صالحی در توییتر منتشر شد.

حسن رونقی، کنشگر سیاسی و برادر حسین رونقی، در توییتی نوشت که «توماج صالحی بازداشت شد ولی نه در حال خروج از ایران بلکه در داخل ایران.»

انتشار خبر بازداشت توماج صالحی با واکنش گسترده کاربران توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. از ابتدای خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی صالحی یکی از موثرترین سلبریتی‌ها و هنرمندان داخل کشور بود و ضمن پوشش اخبار جنبش «زن، زندگی، آزادی»، به کنشگری در فضای مجازی و خیابان می‌پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ۴۵ روز گذشته بنابرگفته خود با تغییر مداوم محل زندگی، نیروهای امنیتی را در بازداشت او ناکام گذاشته بود. 

حساب‌های کاربری سایبری و منتسب به جمهوری اسلامی هم حملات خود به توماج صالحی را بعد از بازداشت اوافزایش داده‌اند و یکی از شناخته‌شده‌ترین کاربران امنیتی توییتر نوشت: «توماج صالحی در حین فرار دستگیر شد؛ جرم او کمتر از روح‌الله زم و عبدالمالک ریگی نیست.»

این موج هماهنگ تخریب صالحی، موجب نگرانی برخی کاربران توییتر درباره جان او شده است. 
  
صالحی در هفته‌های گذشته دو نماهنگ «میدون جنگ» و «فال» را درحمایت از خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی منتشر کرد. او همچین ویدئوهایی از حضور خود در اعتراضات خیابانی را در حساب کاربری توییترش به اشتراک می‌گذاشت. 

براساس گفته‌های دوستان توماج صالحی، او حساب کاربری خود را در اختیار یکی از دوستان خود گذاشته که در صورت بازداشت او به فعالیت ادامه دهد، با این حال صفحه توییتری او از دسترس خارج و بسته شده است. 

توماج صالحی شهریور ۱۴۰۰ بعد از انتشار آهنگ «سوراخ موش بخر» در شهر اصفهان بازداشت و بعد از مدتی با وثیقه آزاد شد.