مردم اراک در مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی: «مهرشاد با غیرت، تولدت مبارک»

مهرشاد شهیدی، روز چهارشنبه ۴ آبان، سه روز پیش از بیست سالگی، به‌دلیل ضربات متعدد باتوم نیروهای سرکوبگر جان باخت

گزارش‌های رسیده از اراک نشان می‌دهد که جمعیت گسترده‌ای از مردم این شهر در روز شنبه، ۷ آبان، در مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی حاضر شدند.

حاضران در این مراسم با شعارهایی از جمله «مهرشاد باغیرت/تولدت مبارک»، «ما همه مهرشاد هستیم/ بجنگ تا بجنگیم»، «هر یک نفر کشته شه/هزار نفر پشتشه»، پیکر مهرشاد را تشییع کردند و به خاک سپردند. 

مهرشاد شهیدی، ۱۹ ساله، در روز چهارشنبه، ۴ آبان، در تجمع ضد حکومتی در اراک بازداشت شد و به‌دلیل ضربات متعدد  باتوم نیروهای سرکوبگر بر سر و ضرب‌وجرح شدید، پیش از رسیدن به بازداشتگاه اطلاعات سپاه جان باخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای سرکوبگر بعد از یک روز بی‌خبری و دو روز پیش از تولد مهرشاد، خبر کشته شدن او را به خانواده او دادند. با ایستادگی و پیگیری، خانواده شهیدی موفق شدند که پیکر بی‌جان فرزند خود را از اطلاعات سپاه اراک بگیرند تا امروز او را در آرامستان شهر اراک، به خاک بسپارند.

اعضای خانواده او گفته‌اند که تحت فشار نیروهای سرکوبگر بوده‌اند تا بگویند علت مرگ مهرشاد، سکته قلبی بوده است.

مردم اراک روز گذشته هم، به یاد مهرشاد شهیدی، آشپز معروف این شهر، و در هفتمین هفته از آغاز خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی به خیابان‌‌های اراک آمدند و یاد او را گرامی داشتند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر دادند.