واشنگتن کارکنان غیراضطراری دولت آمریکا را از نیجریه خارج کرد

«سفارت آمریکا در ابوجا توانایی محدودی برای ارائه کمک‌های اضطراری به شهروندانش در نیجریه دارد»

«احتمال بالای حملات تروریستی در نیجریه، به‌ویژه در ابوجا، وجود دارد»ـKola Sulaimon / AFP

وزارت امور خارجه آمريکا روز سه‌شنبه، ۲۵ اکتبر (۳ آبان)، به دليل افزايش خطر حملات تروريستی در نیجریه، اجازه خروج کارمندان غيراضطراری دولت آمريکا و خانواده‌های آن‌ها را از اين کشور صادر کرد.
به گزارش رویترز، این خبر پس از آن اعلام شد که آمريکا و بريتانيا روز يکشنبه، ۲۳ اکتبر، درباره احتمال وقوع يک حمله تروريستی را در ابوجا، پايتخت نیجریه، به‌ویژه علیه ساختمان‌های دولتی، اماکن مذهبی  و مدارس، هشدار دادند. 

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: «سفارت آمریکا در ابوجا توانایی محدودی برای ارائه کمک‌های اضطراری به شهروندان آمریکایی در نیجریه دارد.»
سفارت ایالات متحده در نیجریه نیز در هشداری به شهروندان آمریکا گفت: «تا اطلاع‌رسانی بیشتر، خدماتی که سفارت آمریکا ارائه می‌دهد، کاهش خواهد یافت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفارت آمریکا در نیجریه گفت که احتمال وقوع حملات تروریستی در نیجریه، به‌ویژه در ابوجا بالا است، و افزود که مراکز خرید، ساختمان‌های نیروهای پلیس و سازمان‌های بین‌المللی، جزو مکان‌های در معرض خطر به شمار می‌روند.

دولت بریتانیا نیز هشدار داده است که شهروندانش در نیجریه به دلیل «افزایش تهدید حمله تروریستی در ابوجا» باید هوشیار بمانند.
در بیانیه دولت بریتانیا آمده است: «حملات می‌تواند بی‌رویه باشد و بر منافع غرب و نیز مکان‌هایی که گردشگران از آن‌ها بازدید می‌کنند، تاثیر بگذارد.»

ناامنی در اکثر ايالت‌های نيجريه، مشکل عمده‌ای برای رای‌دهندگانی است که در ماه فوريه آينده، رئيس‌جمهوری جديد این کشور را انتخاب خواهند کرد.

نيجريه عمدتا در شمال شرقی کشور، با يک شورش اسلامگرا درگیر است. در ماه ژویيه، تیرماه گذشته، گروه موسوم به «دولت اسلامی»، مسئوليت حمله به يک زندان رادر ابوجا که حدود ۴۴۰ زندانی را آزاد کرد، بر عهده گرفت. این رویداد نگران‌کننده به نظر می‌رسد، چرا که شورشیان از مناطق تحت کنترل خود بیرون آمده‌اند و حمله‌ها و عملیات خود را در مناطق جدیدی، مانند پایتخت، انجام می‌دهند. 

بیشتر از جهان