انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات شناور نفت نیجریه

زمان انفجار ۱۰ خدمه در کشتی حضور داشتند

آتشی که از انفجار این شناور شعله‌ور شده، سکوی تولید نفت شناور «ترینیتی اسپریت» را هم درگیر کرده است-REUTERS

یک شناور تولید و انبار نفت با ۱۰ خدمه آن در روز چهارشنبه در ساحل نیجریه، منفجر شد اما هنوز درباره میزان تلفات این حادثه و مقدار نفتی که احتمالا به دریا نشت کرده، خبری منتشر نشده است.

شرکت کاوش و تولید نفت نیجریه روز پنجشنبه، ۳ فوریه، اعلام کرد آتشی که از انفجار این شناور شعله‌ور شده، سکوی تولید نفت شناور «ترینیتی اسپریت» را هم درگیر کرده است.

ایکمه‌فونا اوکافور، مدیر اجرایی شرکت کاوش و تولید نفت نیجریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حال حاضر هیچ گزارشی از زخمی یا کشته شدن کسی دریافت نشده، اما تایید می‌کنیم که پیش از این حادثه، ۱۰ خدمه در کشتی حضور داشتند و ما در بررسی‌های خود توجه به ایمنی و امنیت آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس وب‌سایت این شرکت نفتی، سکوی شناور ترینیتی اسپریت می‌تواند در روز ۲۲ هزار بشکه نفت تولید کند و برای انبار کردن دو میلیون بشکه ظرفیت دارد.

یک منبع آشنا به صنعت نفت نیجریه به خبرگزاری رویترز گفت که در شناور نفتی مشتعل، حدود ۵۰ هزار بشکه نفت انبار بود، اما در زمان انفجار، در حال پمپاژ نفت از میدان نفتی نبود.

گبنگا کامولافه، مدیر کمیسیون تنظیم نفتی بالادستی (اکتشاف، استخراج و انتقال و عرضه نفت و گاز به پالایشگاه‌ها) نیجریه (NUPRC)، به رویترز گفت: «ما دیروز از حادثه مطلع شدیم و بی‌درنگ به ماموران میدانی دستور دادیم بررسی‌ها را آغاز کنند. تحقیقات هنوز پایان نیافته است.»

او افزود که این کمیسیون تنها پس از تکمیل بررسی‌ها می‌تواند بیانیه‌ای جامع منتشر کند.

سکوی شناور ترینیتی اسپریت تاسیساتی برای تولید نفت در میدانی نفتی است که بیش از ۷۵۰ کیلومتر مربع از پهنه آب‌های دلتای نیجر را دربرمی‌گیرد و ژرفای آن از ۳۰ تا ۲۱۳ متر است.

بیشتر از جهان