راستگراترین دولت ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم کار خود را آغاز کرد

جورجیا ملونی، به عنوان اولین نخست وزیر زن ایتالیا رهبری راست‌گراترین دولت ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم را برعهده دارد

ملونی، رئیس حزب ملی‌گرای برادران ایتالیا، در انتخابات ماه گذشته به عنوان بخشی از ائتلافی که شامل فورتزا ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق و اتحادیه ضد مهاجران متئو سالوینی بود، به پیروزی رسید- FABIO FRUSTACI / ANSA / AFP

جورجیا ملونی، به عنوان اولین نخست وزیر زن ایتالیا، روز شنبه در کنار تیم کابینه خود که از آن به عنوان راست‌گراترین دولت ایتالیا از زمان جنگ جهانی دوم به این سو یاد می‌شود، سوگند خورد.

او در شرایطی خاص کار خود را آغاز می‌کند. اقتصاد ایتالیا که بدهی‌های معوقه سنگینی دارد، در حال ورود به دوران رکود است و از سوی دیگر، افزایش هزینه‌ها و قیمت به ویژه در حوزه انرژی و نیز نحوه مقابله با روسیه بر سر جنگ اوکراین، به معنای آن است دولت جدید ایتالیا از همان آغاز با دشواری‌های فراوانی روبه رو خواهد بود.

به گزارش رویترز، ملونی که زیر لوسترهای کریستالی یک اتاق نقاشی‌شده در کاخ ریاست‌جمهوری ایستاده بود، در حالی که دختر ۶ ساله‌اش به آن نگاه می‌کرد، سوگند یاد کرد.

ملونی، رئیس حزب ملی‌گرای برادران ایتالیا، در انتخابات ماه گذشته به عنوان بخشی از ائتلافی که شامل فورتزا ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق و اتحادیه ضد مهاجران متئو سالوینی بود، به پیروزی رسید.

دولت او، جایگزین دولت وحدت ملی می‌شود که توسط ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا، هدایت می‌شد که در خط مقدم تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین بود.

در حالی که ملونی قول داده از اوکراین حمایت کند، برلوسکونی بارها او را در این زمینه تنها گذاشته است. او اوایل این هفته کی‌یف را به خاطر جنگ مقصر دانست و فاش کرد که با دوست قدیمی خود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، هدایا و «نامه‌های شیرین» رد و بدل کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از روزها گفتگوی اغلب پرتنش، ملونی روز جمعه از تیم خود رونمایی کرد. او به هر یک از دو موتلف خود پنج وزارتخانه داد و ۹ پست کابینه را نیز به حزب خود اختصاص داد.

«میهن پرستان به قدرت می رسند»

حزب ملونی ریشه‌های نئوفاشیستی دارد، اما او در طول مبارزات انتخاباتی سعی کرد تصویری معتدل از خود و حزبش را به نمایش بگذارد، او جدال‌های لفظی‌ قبلی ضد اتحادیه اروپا را کنار گذاشت و متعهد شد که ایتالیا را در قلب نهادهای اروپایی و غربی نگه دارد.

رهبران کمیسیون اروپا در بروکسل روز شنبه پیام های تبریک به او را ارسال کردند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون در توییتر نوشت: «من روی چالش‌هایی که با هم با آن روبرو هستیم، به همکاری سازنده با دولت جدید امیدوار هستم.»

ملونی همچنین از محافظه کاران ناسیونالیست اروپا که امیدوارند دولت او متحدی قدرتمند در نبردهای منظم خود با بروکسل باشد، تمجید کرد.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در همین زمینه در توییتی نوشت:« تشکیل دولت جورجیا ملونی را تبریک می‌گویم! روز بزرگ برای راست اروپا!»

مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه نیز در توییتی نوشت: «در سرتاسر اروپا، میهن پرستان به قدرت می‌رسند.»

بیشتر از جهان