آمریکا چند فرد و شرکت مرتبط با جنگ در اوکراین را دستگیر و تحریم کرد 

روز چهارشنبه خبرهایی از چند تحریم و دستگیری جدید منتشر شد

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت تحریم‌ها و ممنوعیت صادرات روسیه را در تامین فناوری‌های موردنیازش در جنگ دچار مشکل کرده است‌ـ JIM WATSON / AFP

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال می‌کند و شبکه‌ای را هدف می‌گیرد که به گفته واشنگتن، در حال خرید فناوری‌های نظامی و دوگانه‌مصرف از شرکت‌های آمریکایی برای تحویل به مشتریان روس است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شهروند روس به نام یوری یوری‌یویچ اورخوف و دو شرکت تحت مالکیت او به نام‌های نورد دویچ ایندوستریانلاگنبائو و اوپوس انرژی تردینگ را تحریم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، دو دفتر دادستانی آمریکا در منطقه شرقی ایالت نیویورک و ایالت کانتیکات، نیز روز چهارشنبه برای رسیدگی به اتهام مشارکت رسمی چندین شخصیت حقیقی و حقوقی در برنامه‌های غیرقانونی برای صدور فناوری‌های مدنی-نظامی دوگانه‌مصرف به روسیه، دو پرونده مجزا باز کردند. بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، برخی از این فناوری‌ها در صحنه نبرد در اوکراین کشف و برخی فناور‌ی‌های هسته‌ای نیز پیش از رسیدن به خاک روسیه توقیف شده‌اند.

در حکم منطقه شرقی ایالت نیویورک، پنج شهروند روسیه و دو دلال نفت برای ونزوئلا محکوم شدند. دو نفر از این متهمان روز سه‌شنبه به درخواست آمریکا در آلمان و ایتالیا، دستگیر شدند. در منطقه کانتیکات همچنین علیه چهار نفر اتهام رسمی طرح شد که سه نفر از آن‌ها را مقام‌های لتونی در روز سه‌شنبه و یک نفر را مقام‌های استونی چند ماه پیش (همگی به درخواست آمریکا) بازداشت کرده بودند.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت که تحریم‌ها و ممنوعیت صادرات که ائتلاف وسیعی از کشورهای متحد علیه روسیه اعمال کرده‌اند، موفق شده است این کشور را در تامین فناوری‌های موردنیازش در جنگ ناکام بگذارد.

آدیمو افزود: «ما می‌دانیم این تلا‌ش‌ها بر صحنه جنگ تاثیر مستقیمی دارند. استیصال روسیه باعث شد آن‌ها به سراغ تامین‌کنندگان بدتر و تجهیزات عقب‌مانده بروند.»