فاوچی از اعلام زودهنگام پیروزی بر همه‌گیری کرونا ابراز نگرانی کرد

کووید طولانی‌مدت یک شرايط اضطرارى برای سلامت عمومى است

فاوچی در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین، از کنگره آمریکا خواست که بودجه مبارزه با ویروس کرونا را تمدید کند-Shawn THEW / POOL / AFP

آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، از اعلام زودهنگام پیروزی بر همه‌گیری کرونا ابراز نگرانی کرد.

فاوچی در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین، از کنگره آمریکا خواست که بودجه مبارزه با ویروس کرونا را تمدید کند.

فاوچی در این مصاحبه گفت: «این یک شرايط اضطرارى برای سلامت عمومى است و به دلایلی که آشکار است، نرخ مرگ و میر این سویه جدید کمتر است و به همین دلیل در قیاس با گذشته، توجه کمتری را به خود جلب می‌کند.»

سازمان بهداشت جهانی معتقد است که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، با عوارض طولانی‌مدت، مانند تنگی نفس، خستگی، و اختلال مغزی مبارزه می‌کنند. این عوارض حتی پس از برطرف شدن عفونت پابرجا می‌ماند.

کووید طولانی‌مدت یک بیماری مزمن و طولانی است، اما هنوز هيچ آزمايشی برای تایید ابتلا به آن وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علت‌های دقیق این بیماری مرموز روشن نیست و برای جامعه پزشکی کمتر شناخته شده است. این امر، چالش‌های خاصی برای دانشمندان و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت عمومی پدید می‌آورد.

به عقیده دکتر فاوچی، بیماری‌هایی نظیر دیابت، چاقی و فشار خون بالا، باعث شدت بیماری کووید طولانی‌مدت می‌شوند.

پس از صرف مبالغ هنگفتی برای مبارزه با کووید-۱۹، کنگره درخواست کاخ سفید را برای ۲۲.۵ میلیارد دلار اضافی برای آزمایش، تجهیزات پزشکی و واکسن، رد کرد.

دکتر فاوچی معتقد است که آمریکا جهان را در مبارزه طولانی با کووید رهبری می‌کند، اما از دولت آمریکا خواست که در برابر فراخوانی پیروزی زودهنگام، مقاومت کند.

فاوچی گفت: «امیدوارم که این وضعیت تغییر کند. اگر اعلام پیروزی کنید، اعلام پیروزی خیالی می‌کنید، چون هنوز در این نبرد پیروز نشده‌ایم.»

بیشتر از جهان