حفاظت شدید امنیتی از ولیعهد هلند در مقابل حمله «مافیای مراکشی» 

مارک روته، نخست‌وزیر هلند گفت که نمی‌تواند جزئیات این تهدیدها را مشخص کند

شاهدخت آمالیا، ۱۸ ساله، وارث تاج و تخت هلند، ماه گذشته تحصیل در دانشگاه آمستردام را آغاز و به آپارتمانی در این شهر نقل مکان کرد-facebook/HetKoninklijkHuis

گزارش‌ها از هلند حاکی از آن است که شاهدخت کاترینا آمالیا، ولیعهد هلند، به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است هدف جنایتکاران قرار گیرد، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، ملکه ماکسیما در جریان یک سفر دولتی به همراه همسرش شاه ویلم الکساندر به سوئد، ضمن اعلام این خبر گفت: «او به‌سختی می‌تواند از خانه خارج شود.»

شاهدخت آمالیا، ۱۸ ساله، وارث تاج و تخت هلند، ماه گذشته تحصیل در دانشگاه آمستردام را آغاز و به آپارتمانی در این شهر نقل مکان کرد، اما زوج سلطنتی اکنون می‌گویند نگرانی‌ها از امنیت آمالیا او را مجبور کرده است به کاخ سلطنتی «هاوس دن بوس» (Huis ten Bosch) در لاهه بازگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندین رسانه هلندی ماه گذشته گزارش دادند که آمالیا، که با نام شاهدخت نارنجی هم شناخته می‌شود، به دلیل ترس از اینکه باندهای تبهکار ممکن است او را بربایند یا هدف حمله قرار دهند، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

پلیس هلند و سرویس مخفی این کشور از ارائه توضیح در مورد تمهیدات امنیتی اتخاذشده در اطراف کاخ سلطنتی خودداری کرده‌اند.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند، عصر پنجشنبه گفت که نمی‌تواند جزئیات این تهدیدها را مشخص کند.

شاهدخت آمالیا تحصیل در رشته سیاست و اقتصاد را ماه سپتامبر آغاز کرد و قبل از اینکه مجبور به بازگشت به خانه شود، در خانه اجاره‌ای شریکی با چند دانشجوی دیگر در آمستردام، زندگی می‌کرد.

روته به خبرنگاران گفت: «این خبر وحشتناکی است؛ در وهله اول برای او. همه کسانی که دخیل‌اند هر کاری که ممکن است انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که او در امنیت است.»

ملکه ماکسیما گفت: «پیامدهای این تهدید برای او بسیار دشوار است. برای او زندگی دانشجویی مانند دیگران وجود ندارد.»

دو ماه پس از قتل پیتر آر. دی وریس، روزنامه‌نگار تحقیقی هلندی در آمسترادام، مارک روته، نخست‌وزیر هلند، هم به دلیل تهدید حمله موکرو مافیا (مافیای مراکش)، یک سازمان تبهکار مستقر در شمال آفریقا که با قاچاق کوکائین مرتبط است، تحت حفاظت پلیس قرار گرفت.

بیشتر از زندگی