صدیق اندرابی چگونه زنده ماند

صدیق اندرابی از افسران پیشین نیروهای ویژه بود که اکنون در کوه‌های هندوکش با طالبان می‌جنگد

صدیق اندرابی، عضو جبهه مقاومت ملی که ۲۶ مرداد در درگیری با طالبان زخمی شده بود، به یک غار پناه برد و نجات یافت- ایندیپندنت فارسی

صدیق‌الله اندرابی، افسر نیروهای ویژه حکومت پیشین افغانستان، که جبهه مقاومت ملی و خانواده‌اش اواخر مرداد اعلام کردند کشته شده است، اکنون در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی، از ادامه مبارزه با طالبان در کوه‌های هندوکش خبر می‌دهد.

خانواده صدیق انداربی و جبهه مقاومت ملی قبلا گفته بودند که او و زبیر اندرابی، برادرش، در حملات گسترده طالبان به دره جر اندراب جان باخته‌اند اما صدیق اندرابی می‌گوید در حمله روز ۲۴ مرداد طالبان به اندراب، او و شمار دیگری از مقاومتگران دو شبانه‌روز با طالبان جنگیدند اما بعد مهماتشان تمام شد و نیروهای مقاومت پراکنده شدند.۱۱ تن از همراهان او در این درگیری‌ها جان باختند و او زخمی شد.

این افسر پیشین نیروهای ویژه می‌گوید برادرش، زبیر، کشته شد و او که دست و پایش زخمی شده بود و به شدت خونریزی داشت، با کمک یکی از دوستانش به غاری رفت و آنجا پنهان شد: «به دوستم گفتم تو برو. من خونریزی زیادی دارم. شاید زنده نمانم اما تو باید از این‌جا بروی.»

او سه روز در این غار بود و با وسایل ابتدایی که داشت، زخم‌هایش را درمان کرد. پس از آن، مقاومت‌گران بازگشتند و او را پیدا کردند. صدیق اندرابی می‌گوید در همان زمان که مقاومت‌گران برگشتند و او را زنده یافتند، خانواده ودوستانش فکر می‌کردند که او هم کشته شده است و برایش مراسم فاتحه‌خوانی برگزار و گوری آماده کرده بودند تا وقتی جسدش در کوه پیدا شد، آنجا دفن شود.

او می‌گوید در آن هنگام، طالبان وجب به وجب اندراب را برای یافتن مقاومت‌گران جست‌وجو می‌کردند؛ از این رو، او به هیچ کس نگفت که زنده است اما دو روز پیش با مادرش تماس گرفت و صحبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدیق اندرابی می‌گوید: «وقتی به مادرم زنگ زدم پرسید: تو کی هستی؟ پاسخ دادم: مادر صدیق‌ام! پسرت؛ دوباره پرسید کی هستی؟ دوباره پاسخ گفتم. گفت: پسر من کشته شده. تو کی هستی... باورش نمی‌شد من زنده باشم»

صدیق اندرابی در حکومت گذشته، ۹ سال در نیروهای ویژه امنیت ملی خدمت کرد. او در بیشتر بخش‌های افغانستان با طالبان و سایر گروه‌های مخالف دولت پیشین جنگیده است.

اکنون صدیق اندرابی می‌گوید که سلامتی کامل خود را بازیافته است و در کوه‌های هندوکش در حال مبارزه با طالبان است.

بیشتر از جهان