مصدوميت و بازماندن نادال از رسيدن به ديدار پايانی

رافائل نادال در حال اعلام خبر مصدومیت و کناره گیری از مسابقات AFP

رقابت‌هاى مسترز پاريس در مرحله نیمه پایانی شاهد اتفاقات عجیبی بود. در حالی که اکثر طرفداران تنیس که خود را برای دیدن بازی فینال و احتمال رویارویی نادال و جوکوویچ آماده کرده بودند، ناگهان از تیم نادال خبری منتشر شد مبنی بر آن که او بازی نیمه پایانی مقابل شاپووالف را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه شکم از دست داده است.  گویا آن اتفاق ساعاتی قبل از مسابقه و در هنگام تمرین و گرم کردن برای نادال رخ داده بود، و پس از مشورت با پزشک، تصمیم به کناره‌گیری از آن مسابقه گرفت. 

نادال در کنفرانس مطبوعاتی‌ که پس از اعلام این خبر برگزار شد، اظهار داشت: «امیدوارم که همه چیز بهتر بشود تا برای مسابقات لندن به آمادگی کامل برسم، این در حال حاظر تنها هدفی هست که دنبال می‌کنم و  همان طور که قبلاً هم گفتم، هیچ چیزی را نمی‌توانم تضمین کنم، چرا که مشاهده کردید که امروز چه اتفاقی افتاد.»

پیش از این، نادال مسابقات مسترز شانگهای را نیز به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ دست چپ از دست داده بود.

در دیگر دیدار حساس مرحله نیمه پایانی، نواک جوکوویچ به مصاف دیمیتروف بلغاری رفت؛ رقابتی که برای هردو بسیار حائز اهمیت بود. جوکوویچ برای تثبیت مقام اولی در «رنکینگ» جهانی، نیاز به پیروزی در آن رقابت داشت، و دیمیتروف نیز که سال نه‌چندان موفقی را پشت سر گذاشته بود، به دنبال رسیدن به دیدار پایانی بود. 

در ست نخست، بازی بسیار نزدیک و‌زیبا پیش می‌رفت و حتی دیمیتروف شانس بردن در آن ست را داشت، اما این جوکوویچ با‌تجربه بود که توانست ست اول را در تای برک با نتیجه ۷-۶ به نفع خود به پایان ببرد. در ست دوم نیز بازی پایاپای پیش می‌رفت و جوکوویچ توانست از اشتباهات دیمیتروف نهایت استفاده را ببرد و آن ست را با نتیجه ۶-۴ تمام کرد و در دو ست، پیروز این بازی لقب گرفت و راهی دیدار پایانی شد. 

این پنجاهمین حضور جوکوویچ در فینال مسابقات مسترز به شمار می‌آید. دیدار پایانی، بین جوکوویچ و شاپووالف برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش