سازمان‌های کارگری جهانی: توحش جمهوری اسلامی محکوم است

چند سازمان جهانی که نماینده صدها میلیون کارگرند خواستار افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی شدند

چندین سازمان مهم کارگری جهانی با صدور بیانیه‌ای، توحش حکومت ایران علیه مردم را محکوم کردند و خواستار افزایش فشار‌های بین‌المللی بر حکومت شدند. «کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری» و «کمیته مشورتی اتحادیه‌های کارگری برای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» به همراه شماری از فدراسیون‌های جهانی کارگری از این بیانیه پشتیبانی کرده‌اند. این سازمان‌ها نماینده صدها میلیون کارگر در سراسر جهان‌اند.

این بیانیه یادآوری کرد که حدود ۱۰۰ نفر در تجمع‌‌های اعتراضی اخیر در ایران کشته و بسیاری زخمی شده‌اند. در این بیانیه آمده است: «مهسا امینی تنها به این دلیل به دست پلیس مذهبی کشته شد که از قوانین سخت‌گیرانه پوشیدن لباس در کشور تبعیت نمی‌کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارن بارو، دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، گفت: «کل جنبش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری از مردم بسیار بی‌باکی که مقابل سرکوب شرورانه رهبران حکومت دین‌سالار ایران ایستاده‌اند تجلیل می‌کند. مقاومت تحت رهبری زنان و دخترانی است که با پذیرش خطر بسیار می‌خواهند زن‌ستیزی و انقیاد حقوق بنیادین را که جوهر نخبگان مذهبی و سیاسی است به پایان برسانند. ما به آن‌‌ها درود می‌فرستیم و با‌ آن‌ها اعلام همبستگی می‌کنیم.»

استیو کاتن، دبیر کل «فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌ونقل» و رئیس «شورای اتحادیه‌های جهانی»، گفت: «دستگیری‌های اخیر فعالان ایرانی و بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری خبر از تلاش مستاصلانه حکومت برای ساکت کردن منتقدان می‌دهد که می‌خواهد وانمود کند برآشفتگی عمومی آن‌ها به دست عوامل خارجی ایجاد شده است. کارگران ایران و برادران و خواهرانشان در سراسر جهان از حقیقت باخبرند و می‌خواهند آن‌ها فوری آزاد شوند.»

این بیانیه یادآوری کرد که ایران یکی از بدترین کارنامه‌های حقوق کارگران در جهان را دارد. ایران در شاخص جهانی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در گروه پنجم (برخوردار نبودن کارگران از حقوق تضمین‌شده) قرار دارد.

این بیانیه خواستار آزادی تمامی فعالان اتحادیه‌های کارگری و تمام کسانی شد که ناعادلانه زندانی شده‌اند.