پنج تن در انفجاری در مسجد وزارت کشور رژیم طالبان کشته شد

شماری از مقام‌های طالبان، از جمله معاونان وزیر، هنگام انفجار در مسجد حضور داشتند

طالبان تنها انفجار در نزدیک مسجد وزارت امور داخله شان را تایید می کننداما در مورد تلفات چیزی نمی گویند عکس از @moiafghanistan

انفجاری در مسجد وزارت کشور (داخله) رژیم طالبان، تلفاتی بر جا گذاشت. منابعی به ایندیپندنت فارسی می‌گویند که این انفجار هنگامی رخ داده است که چند مقام طالبان با شمار زیادی از افراد دیگر، در آن مسجد نماز می‌خواندند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که  پنج تن، از جمله یک مقام طالبان، در این انفجار کشته شده‌اند و ۲۵ تن دیگر نیز زخم برداشته‌اند.

در همین حال، بیمارستان «امرجنسی» (اورژانس) که مجروحان این حادثه در آن درمان می‌شوند، ساعتی پس از وقوع انفجار در مسجد وزارت کشور گروه طالبان، اعلام کرد که دو کشته و ۱۸ زخمی به این بیمارستان آورده شده‌اند. 

اما منابعی می‌گویند که طالبان اغلب مجروحان این حادثه تروریستی را به بیمارستان «شیخ زاید» که در نزدیکی ساختمان وزارت داخله قرار دارد، برده‌اند.

منابعی از کشته شدن یکی از معاونان وزارت کشور رژیم طالبان در این انفجار خبر می‌دهند، اما طالبان هنوز هیچ توضیحی در مورد جزئیات این حادثه نداده‌اند و به هیچ رسانه‌ای نیز اجازه نمی‌دهند به محوطه این وزارتخانه نزدیک شود. سخنگوی وزارت کشور طالبان صرفا گفته است که انفجاری در روز چهارشنبه، ۱۳ مهر (۵ اکتبر)، در یک مسجد فرعی در وزارت امور داخله رخ داده است که جزئیات آن بعدا به رسانه‌ها داده خواهد شد.

گفته می‌شود که مقام‌های طالبان در وزارت کشور، از جمله محمد ابرهیم صدر، مولوی نورجلال و محمد داوود مزمل، سه تن از معاونان وزیر کشور گروه طالبان، برای ادای نماز به این مسجد رفته بوده‌اند.  ابراهیم صدر، پسرعموی ملا عمر، نخستین رهبر طالبان، معاون ارشد امنیتی طالبان در این وزارت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان پیش از این نیز مانع اطلاع‌رسانی خبرنگاران شده‌اند.‌ خبرنگاران و تصویربردارانی که برای پوشش خبری چنین رویدادهایی به محل انفجار یا حمله‌های انتحاری می‌‌روند، با خشونت ماموران طالبان رو‌به‌رو می‌شوند و اجازه تصویربرداری به آنان داده نمی‌شود.

پنج روز پیش نیز پس از حمله انتحاری در آموزشگاه کاج در دشت برچی کابل، طالبان شماری از خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان آن حادثه را به اتهام اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها، بازداشت و مضروب کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به مسجد وزارت کشور رژیم طالبان را نپذیرفته است. گفتنی است که در سال‌های اخیر ده‌ها انفجار در مسجد‌ها یا عبادتگاه‌های دیگر و نهاد‌های آموزشی در افغانستان رخ داده است. تا پیش از سلطه طالبان بر کشور در اوت ۲۰۲۱ میلادی، افراد وابسته به این گروه به چنین حمله‌هایی دست می‌زدند و سپس سخنگویان آن با فرستادن بیانیه‌هایی به رسانه‌ها، مسئولیت حمله‌های انتحاری و انفجاری را می‌پذیرفتند. 

بیشتر از جهان