کدام فوتبالیست‌های مشهور به قتل مهسا امینی واکنش نشان دادند؟

بسیاری از سرشناس‌ترین چهره‌های دنیای فوتبال همبستگی خود با مردم معترض ایران را اعلام کرده‌اند

بسیاری از فوتبالیست‌های مطرح با استفاده از هشتگ #مهسا_امینی از مردم ایران حمایت کردند

instagram/samanthakerr20/paolomaldini/clarenceseedorf/mrmancini10

به دنبال کشته شدن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله ایرانی که به دست ماموران گشت ارشاد و به دلیل حجاب نامناسب کشته شد، تعداد بی‌سابقه‌ای از افراد مشهور، ازجمله ستارگان فوتبال، با مردم معترض ایران ابراز همبستگی کردند.

پائولو مالدینی


اسطوره فوتبال ایتالیا و تیم میلان در صفحه اینستاگرامش با هشتگ #مهسا امینی به موضوع خشونت علیه زنان و حقوق آن‌ها پرداخت. او با یک شکلک قلب نوشت: «من در کنار زنان ایرانی و حقوق اساسی و آزادی آن‌ها هستم.»

کلارنس سیدورف، ستاره هلندی پیشین رئال مادرید، اینتر و میلان

 

سیدورف که اخیرا مسلمان شده است، تصویر همسر ایرانی‌اش، سوفیا مکرماتی را منتشر کرد و در حمایت از #مهسا_امینی و زنان ایرانی نوشت: «استفاده از خشونت برای تضعیف آزادی مردم، مرا به گریه می‌اندازد. لطفا جلوی آن را بگیرید و برای گسترش رفاه و صلح تلاش کنید.»

والتر زنگا


 دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی فوتبال ایتالیا و اینترمیلان با بازنشر تصویری از اعتراض‌های اخیر در ایران و استفاده از هشتگ #مهسا امینی از خیزش ملی شهروندان حمایت کرد.

پیرلوئیجی کاسیراگی


پیرلوئیجی کاسیراگی، بازیکن پیشین تیم ملی ایتالیا که سابقه بازی در یوونتوس، لاتزیو و چلسی را در کارنامه خود دارد، با انتشار استوری در اینستاگرام با هشتگ #مهسا امینی نوشت: من در کنار زنان ایرانی ایستاده‌ام.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



اریک کانتونا


اریک کانتونا یکی دیگر از بزرگان فوتبال جهان با انتشار عکسی از یک دختر ورزشکار ایرانی با هشتگ #مهسا_امینی نوشت: دوستان ایرانی، من در کنار شما هستم.

سامانتا کر


مهاجم استرالیایی تیم فوتبال بانوان چلسی که سال گذشته در بین سه زن برتر جهان فوتبال انتخاب شده بود، با بازنشر پستی در اینستاگرام درباره خبر درگذشت #مهسا_امینی که بر اثر ضرب و شتم پلیس به اصطلاح ارشاد درگذشت، حمایت خود را نشان داد.


ریس جیمز


ریس جیمز، ستاره مدافع چلسی که هم در پست دفاع کناری تیم ملی انگلستان و هم برای باشگاه فوتبال چلسی بازی می‌کند، با انتشار پستی در اینستاگرام خود درباره مرگ زن ۲۲ ساله‌ای که در ایران کشته شد، اطلاع‌رسانی کرد. این بازیکن با انتشار پستی اخبار تلخ کشته شدن مهسا امینی به دست پلیس اخلاق جمهوری اسلامی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.


روبرتو مانچینی


سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا که با این تیم قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد، با بازنشر پستی در اینستاگرام از اعتراض‌های مردم ایران حمایت کرد. او در پست خود نوشت: ما به دعای شما نیاز نداریم، ما به حمایت شما نیاز داریم.

علی کریمی


علی کریمی، ستاره فوتبال ایران، به صراحت با اعتراض‌ها در کشورش ابراز همبستگی کرد. بازیکن پیشین بایرن‌مونیخ با انتشار ویدیوهای متعددی در اینستاگرام و توییتر، از حملات وحشیانه حاکمان ایران علیه مردم به‌شدت انتقاد کرد. بعدا گزارش شد که مقام‌های ایرانی خانه او را مصادره کرده‌اند. او در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خانه بدون خاک ارزشی ندارد.» البته بعد از چند ساعت، مقام‌های قضایی پلمپ خانه جادوگر-نامی که طرفدارانش به او داده‌اند- را برداشت. تندروهای ایران پیش‌تر بازداشت او را به دلیل حمایت از اعتراض‌های جاری در ایران درخواست کرده بودند.

همسران الکساندر دل‌پیرو و سسک فابرگاس


سونیا آموروسو، همسر دل‌پیرو و دانیلا سمان، همسر سسک فابرگاس، اسطوره‌های پیشین فوتبال ایتالیا و اسپانیا نیز به درگذشت دلخراش مهسا امینی واکنش نشان دادند.

لوچیانو اسپالتی


سرمربی تیم سری آی ناپولی ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی ناپولی مقابل تورینو، با دو گل رز در مقابل خبرنگاران ظاهر شد. وقتی از او پرسیدند این گل‌ها برای چیست پاسخ داد: «به یاد مهسا امینی و حدیث نجفی، این همه چیزی است که می‌گویم.»

حدیث نجفی پس از حضور در خیابان‌های کرج برای پیوستن به اعتراض‌های جاری، ظاهرا به دست حکومت ایران به ضرب گلوله کشته شد.
 

بیشتر از ورزش