در اعتراض به سرکوب تظاهرات کنندگان، سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا احضار شد

دولت اسپانیا با قربانیان و مجروحان سرکوب‌های سیاسی در ایران ابراز همدردی کرد

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به سرکوب اعتراض‌های ضدحکومتی در ایران، روز چهارشنبه وزارت خارجه اسپانیا حسن قشقاوی، سفیر جمهوری اسلامی در مادرید، را برای اعتراض به تداوم سرکوب‌های سیاسی و خشونت ماموران انتظامی-امنیتی حکومت ایران علیه معترضان احضار کرد.

روز گذشته هم دولت اسپانیا با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با قربانیان سرکوب‌های سیاسی در ایران، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا حق ابراز نظر و برگزاری آزادانه گردهمایی‌های سیاسی را به‌ رسمیت بشناسند و تضمین کنند. 

در بیانیه روز سه‌شنبه دولت اسپانیا، همچنین برای سلامتی مجروحان سرکوب‌های سیاسی در ایران ابراز امیدواری شده و آمده که حکومت ایران باید هرچه سریع‌تر به بازداشت‌های خودسرانه روزنامه‌نگاران، کنشگران اجتماعی و سایر شهروندان پایان دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت اسپانیا همچنین خواهان تامین آزادی ارتباط شهروندان و پایان دادن به تمامی محدودیت‌های موجود شده است.

دولت اسپانیا در بیانیه روز سه‌شنبه خود همچنین خواهان انجام تحقیقات مستقل، شفاف و بی‌طرفانه درباره چگونگی کشته شدن مهسا امینی شد.

روز سه‌شنبه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز حکومت ایران را متهم کرد که هنوز نتوانسته تحقیقاتی کافی درباره علت مرگ مهسا امینی و شرایطی که منجر به درگذشت او شد انجام دهد.

راوینا شامداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه از مقام‌های حکومت ایران خواست به حق آزادی بیان شهروندان و معترضان احترام بگذارند و محدودیت‌های اینترنت در کشور را به‌طور کامل بردارند.

بیشتر از