چه نرم‌افزارهایی در زمان اختلال و قطعی اینترنت به کار می‌آیند؟

«پس‌کوچه» پلتفرم معتبری است که همواره ابزارهای دور زدن فیلترینگ را بررسی می‌کند و آن‌ها را از راه‌های مختلف به دست کاربران می‌رساند

در زمان اختلال‌های گسترده که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر است اما سرویس‌های زیادی مسدود شده‌اند، وی‌پی‌ان‌ها برای دور زدن محدودیت‌ها، ابزارهای مناسبی‌اند. با این حال، این روزها بسیاری از افراد در ایران برای دسترسی به اینترنت بدون محدودیت از فیلترشکن‌هایی استفاده می‌کنند که امنیت آن‌ها مشخص نیست و ممکن است این فیلترشکن‌ها خود از ابزارهای حکومت برای کنترل فعالیت‌ها و رصد کردن معترضان باشند.

در این شرایط، لازم است که نرم‌افزارها از منابع معتبر دریافت شوند. «پس‌کوچه» پلتفرم معتبری است که همواره ابزارهای دور زدن فیلترینگ را بررسی می‌کند و آن‌ها را از راه‌های مختلف به دست کاربران می‌رساند. شما می‌توانید فیلترشکن‌های ایمن و کارآمد را از طریق بات تلگرام، ایمیل یا اپلیکیشن پس‌کوچه دریافت کنید.

اپلیکیشن (برنامک) پس‌کوچه یک ویژگی به نام «دست‌به‌دست» هم دارد که کاربران در زمان قطعی اینترنت، می‌توانند برنامک‌های موردنیاز خود را نصب کنند. این قابلیت با استفاده از تکنولوژی همتابه‌همتا کار می‌کند؛ به این صورت که وقتی یک دستگاه برای دریافت یک محتوا درخواستی می‌گیرد، محتوای موردنظر را به صورت خودکار، از یک حافظه پنهان توزیع‌شده جست‌وجو می‌کند. اگر محتوای موردنظر در دسترس نباشد، از طریق یک سیستم مسیریابی همتا‌به‌همتا با یک سرور قابل اعتماد تماس برقرار می‌کند و از آن می خواهد که برود و محتوای موردنظر را پیدا کند و در کش توزیع‌شده ذخیره کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«توشه» سرویس دیگری است که در زمان قطعی اینترنت می‌تواند محتوای اینترنت را از طریق ماهواره به دست شهروندان برساند. توشه روزانه سه تا چهار گیگابایت محتوای دیجیتال از جمله اخبار، اپلیکیشن‌های کاربردی، فیلترشکن و محتوای آموزشی از طریق ماهواره ارسال می‌کند. برای استفاده از توشه، کاربران باید ابتدا شبکه توشه را از فرکانس ۱۱۷۶۶ در ماهواره یاه‌ست جست‌وجو کنند، سپس فلش‌مموری خود را به رسیور ماهواره وصل و به اندازه مدت بسته، از شبکه ضبط کنند. بعد از اتمام مراحل ضبط، فلش مموری باید به رایانه یا گوشی تلفن اندرویدی متصل شود و ویدیو ضبط‌شده با اپلیکیشن توشه استخراج شود.

راهنمای دانلود فایل از ماهواره با سرویس توشه در یوتیوب

در این روزها که اکثر پیام‌رسان‌ها مسدود شده‌اند، پیام‌رسان سیگنال به کاربران ساکن ایران توجه ویژه‌ای داشته است. این سرویس در فراخوانی، از کاربران کشورهای دیگر درخواست کرد سرور پروکسی راه‌اندازی کنند تا ایرانی‌ها از طریق آن بتوانند از سیگنال استفاده کنند.

سیگنال سرویسی است که از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کند و بر خلاف واتس‌اپ، برای نمایش تبلیغات داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند. برای فعال‌سازی پروکسی در سیگنال، در بخش تنظیمات به قسمت data and storage بروید و use a proxy را فعال کنید. با این روش می‌توانید از پروکسی‌هایی که دیگر افراد اجرا کرده‌اند، استفاده کنید. اگر پروکسی‌های عمومی مسدود شده بودند، با جست‌وجوی IRanASignalProxy# در توییتر یا سایر رسانه‌های اجتماعی می‌توانید به پروکسی‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بیشتر از تکنولوژی