مصدومیت‌ها فرانسه را زمین‌گیر می‌کند؟

مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی بعد از نتایج ضعیف در لیگ ملت‌های اروپا با تردیدهای زیادی به قطر می‌رود

بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه_رویترز

شکست دو بر صفر یکشنبه شب (۲۵ سپتامبر – ۳ مهر) فرانسه مقابل دانمارک، تردیدها درباره شانس موفقیت مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی در قطر را بیشتر کرد. فرانسه در شش مسابقه اخیرش در لیگ ملت‌های اروپا فقط یک برد داشته است و فاصله کمی تا سقوط به دسته دوم این مسابقات داشت. 

فرانسه پنجشنبه شب توانست اتریش را با دو گل شکست دهد و به نظر می‌رسید که بحران را پشت سر گذاشته است، ولی ترکیب جوان این تیم در کپنهاگ شکننده بود و به‌رغم شروع خوب، دروازه‌اش دو بار باز شد. 

فرانسه سال گذشته موفق شد قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شود، ولی مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان اصلی، شرایط سختی را برای دیدیه دشان پدید آورده است. کریم بنزما، انگولو کانته، پل پوگبا، هوگو لوریس، لوکاس و تئو هرناندز، کینگزلی کومن، و عثمان دمبله مهم‌ترین غایبان فرانسه در این اردو بودند و این مربی امیدوار است که با بازگشت این بازیکنان، تیم کاملی به قطر ببرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در واکنش به این شکست گفت: «نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم. وضعیت مصدومان ما را می‌دانید. این یک واکسن یادآوری بود که در جام جهانی چه چیزی در انتظار ما است. بازی در بالاترین سطح نیاز به حداکثر هوشیاری دارد. نمی‌خواهم بهانه بیاورم. بازیکنان باکیفیتی داشتیم و بازیکنان جوانی که یاد می‌گیرند. نکته مهم این است که دو ماه بعد بتوانیم تمام نیروهای‌ خود را در اختیار داشته باشیم.»

رافائل واران در بازی با اتریش نمایش خوبی داشت، ولی اوپامکانو، مدافع بایرن، که در این بازی در حکم مدافع آخر بازی کرد، پراشتباه بود و نتوانست رهبر خوبی برای خط دفاع باشد. 

مشکل بزرگ‌تر فرانسه در خط میانی است که دو هافبک باتجربه‌اش، پوگبا و کانته، را در اختیار ندارد. کانته در دو سال گذشته مصدومیت‌های زیادی داشته و پوگبا علاوه بر جراحی زانویش، گرفتار پرونده اخاذی است که بازگشتش را دشوارتر می‌کند. دشان در این بازی از زوج هافبک رئال مادرید، شوامنی و کاماوینگا، استفاده کرد، ولی آن‌ها در کنترل بازی چندان موفق نبودند.

دشان درباره بازی ضعیف کاماوینگای ۱۹ ساله گفت: «کاماوینگا در بهترین شرایط خودش نبود. چنین مسائلی در فوتبال پیش می‌آید. او مدت زیادی با ما نبوده و بازی را شروع کرد. او تنها بازیکن ضعیف ما نبود. این درسی برای او و دیگران خواهد بود.»

دانمارک که در لیگ ملت‌های اروپا دو بار فرانسه را شکست داد، سخت‌ترین حریف این تیم در گروه D جام جهانی محسوب می‌شود. البته فرانسه پیش از بازی انتقامی با دانمارک، باید با استرالیا روبه‌رو شود، و آخرین بازی این تیم مقابل تونس خواهد بود.

بیشتر از فوتبال