تعطیلی پل‌های شیشه‌ای چین

در چین بیش از دو هزار پل شیشه‌ای و تعداد بی‌شماری راهروی شیشه‌ای وجود دارد

پل شیشه‌ای در «شیجیاژوانگ» چین، ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸- AFP

ترس از ایمنی باعث بسته شدن چندین جذابیت گردشگری در چین شد که روی سطوح شیشه‌ای ساخته شده‌اند.

در طول ۱۸ ماه گذشته و به خاطر ترس از ایمنی و نظارت بر این اماکن، ۳۲ پل و راهروی شیشه‌ای در استان هبئی در شمال شرق چین بسته شده‌اند.

 

پل شیشه‌ای معلق هانگیاگو که با ۴۸۸ متر به عنوان طولانی‌ترین پل از این نوع در جهان شناخته می‌شد، تنها دو سال پیش در این منطقه بازگشایی شده بود.

به گزارش رسانه حکومتی «سرویس خبری چین» در جنوب چین در استان گوانگدانگ نیز مقامات خواستار اعمال تغییرات در شش مکان تفریحی شده‌اند. 

چین که به خاطر سیاست‌های خود در راستای جذب گردشگران شاهد رشد فزاینده جذابیت‌های گردشگری است، اکنون حدود دو هزار و ۳۰۰ پل شیشه‌ای و تعداد بی‌شماری راهرو و سرسره‌های شیشه‌ای دارد، که بعضی از آنها با مشکلات ایمنی مواجه شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، یک راهروی شیشه‌ای چسبیده به دامنه‌ کوهی در استان هنان در چین بعد از قدم گذاشتن گردشگران بر روی آن ترک برداشت. بعد از آن این راهرو که در ارتفاع هزار متری قرار داشت برای تعمیرات بسته شد.

 

یک سال پس از آن نیز بلندترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای سابق در چین، تنها دو هفته پس از بازگشایی برای عموم مردم، به خاطر تعمیرات بسته شد.

این پل که شش متر عرض و ۴۳۰ متر طول داشت از روی دره‌ای می‌گذرد که دو کوه را در منطقه ژانگجیاجی در استان هونان به هم وصل می‌کند.

دیگر جذابیت‌های گردشگری ترسناک چین شامل یک چرخ‌وفلک حبابی شکل و خیلی مرتفع در گوانگژو و تابی بلند بر روی پرتگاهی در چانگکینگ است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/travel/news-and-advice

© The Independent

بیشتر از جهان