برد پیت این بار در نقش مجسمه‌ساز درخشید

این بازیگر در کنار نیک کیو، موسیقیدان استرالیایی و توماس هاوساگو، مجسمه‌ساز بریتانیایی اولین نمایشگاه هنری‌اش را در فنلاند افتتاح کرد

 اولین باری است که این ستاره سینما که «تا حد زیادی خودآموخته است» مجسمه‌هایش را در معرض تماشای مردم می‌گذارد - AFP

برد پیت، بازیگر سرشناس آمریکایی، این بار در عرصه یک هنر متفاوت ظاهر شد و در مقام یک مجسمه‌ساز توجه بینندگان را به خود جلب کرد.

به گزارش گاردین، مجسمه‌هایی که به دست برد پیت خلق شده‌اند، در یک گالری هنری در فنلاند رونمایی شدند. نمایش این آثار در بخشی از اولین نمایشگاه هنری این بازیگر در شمال اروپا غافلگیرکننده بود.

موزه هنر سارا هیلدن که در تامپره، سومین شهر بزرگ فنلاند، واقع شده است، اعلام کرد این اولین باری است که این ستاره سینما که «تا حد زیادی خودآموخته است» مجسمه‌هایش را در معرض تماشای مردم می‌گذارد.

روز شنبه از مجسمه‌های پیت -با حضور این بازیگر ۵۸ ساله- به همراه آثاری از توماس هاوساگو، مجسمه‌ساز بریتانیایی و مجموعه‌ای از سرامیک‌های نیک کیو، موسیقیدان استرالیایی رونمایی شد.

پیت در مراسم افتتاحیه بیان کرد: «برای من و نیک، این یک دنیای جدید و اولین ورود ما به این عرصه است. احساس بسیار خوبی دارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نمایشگاه ۹ اثر از پیت حضور دارند. یکی از این آثار یک تابلوی گچی قالب‌گیری شده است که «به تصویر کشیدن یک درگیری با اسلحه» را نشان می‌دهد. سایر آثار او نیز مجموعه‌ای از مجسمه‌های سیلیکونی به ‌شکل خانه است که هر کدام اندازه‌‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند.

برد پیت درباره این آثار توضیح داد: «این آثار به‌گونه‌ای خود-انعکاسی است؛ در مورد اینکه کجا در روابطم اشتباه کرده‌ام، کجا مسیر غلطی را رفتم و کجا شریک جرم بوده‌ام.»

او تاکید کرد: «برای من وارد شدن به این عرصه از روبرو شدن با چیزی به وجود آمد که آن را «خود» می‌نامم. ساخت این آثار فرصتی بود برای مواجه شدن با خود، صداقت بی‌رحمانه با خود، یادآوری افرادی که ممکن است به آن‌ها صدمه زده باشم و لحظاتی که اشتباه کردم.»

این بازیگر ظاهرا پس از جدایی از آنجلینا جولی شروع به یادگیری سفالگری کرد و در سال ۲۰۱۷ تا ۱۵ ساعت در روز را در استودیوی هاوساگو در لس‌آنجلس می‌گذراند. او در ماه اوت به رسانه‌ها گفت که دنبال کردن سفال و سرامیک را نه فقط به‌مثابه هنر، بلکه نوعی تمرین انفرادی، سپری کردن لحظاتی آرام و لمس خاک می‌داند.

بازدید غیرمنتظره پیت از فنلاند، مردم این کشور را غافلگیر کرد، زیرا قبلا حضورش در نمایشگاه اعلام نشده بود.

این نمایشگاه هنری علاوه بر میزبانی مجسمه‌های پیت برای اولین بار، اولین نمایشگاه هاوساگو در کشورهای شمال اروپا و اولین نمایشگاه سرامیک نیک کیو است.

نیک کیو، نوازنده و خواننده سرشناس که قبل از فعالیت در زمینه موسیقی در موسسه فناوری کالفیلد ملبورن نقاشی خوانده بود، ۱۷ مجسمه سرامیکی با دست نقاشی کرده است که «زندگی شیطان را در ۱۷ ایستگاه» به تصویر می‌کشد.

بیشتر از فرهنگ و هنر