گردنبند مروارید در روزهای یادبود ملکه بریتانیا به چه معنی است

کیت میدلتون و کامیلا در کاخ باکینگهام گردنبندهای مروارید آویختند

کیت میدلتون که اکنون شاهزاده خانم ولز است در حالی برای دریافت تابوت اعلیحضرت در کاخ باکینگهام به خانواده سلطنتی ملحق شد که گردنبند مروارید زیبایی را به نشانه اشاره‌ای ظریف به ملکه فقید به گردن داشت.

روز سه‌شنبه، ۱۳ سپتامبر، کیت در کنار همسرش شاهزاده ویلیام که برای ادای احترام به تابوت ملکه به سمت کاخ باکینگهام می‌رفتند دیده شد.

کیت ۴۰ ساله، مادر سه فرزند، درحالی‌که سراپا مشکی پوشیده بود، وقتی با شاهزاده ویلیام، ۴۰ ساله، در مسیر خانه سلطنتی لندن ظاهر شد، یک گردنبند سه رج مروارید زیبا به گردن داشت. گمان می‌رود که این انتخاب او در استفاده از جواهرات ساده اشاره‌ای محترمانه به ملکه فقید که به پوشیدن مروارید معروف بود، باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل روز گذشته تابوت ملکه کلیسای جامع سنت گیلز در ادینبورو را ترک کرد و سپس به کاخ منتقل شد و یک شب را در آنجا سپری خواهد کرد.

اعضای ارشد سلطنتی، از جمله شاه و ملکه همسر، نیز برای دریافت تابوت ملکه به کاخ رفتند.

شاهزاده خانم ولز همچنین گوشواره‌های مروارید به گوش‌های خود آویخته بود. مروارید اغلب توسط خانواده سلطنتی هنگام عزاداری پوشیده می‌شود، سنتی که قدمت آن به ملکه ویکتوریا بازمی‌گردد.

کامیلا، همسر شاه چارلز و ملکه‌همسر بریتانیا هم مروارید را برای این رویداد به خصوص انتخاب کرده بود.

جواهرات مروارید همچنین به شدت مورد علاقه ملکه بودند و او به طور مرتب، از جمله پس از مرگ همسرش شاهزاده فیلیپ در سال گذشته، گردنبند مروارید به گردن می‌انداخت.

اعضای خانواده سلطنتی در مراسم یادبود اغلب از جواهرات بی‌رنگ یا کمرنگ استفاده می‌کنند.

پوشیدن جواهرات بی‌رنگ در دوره‌های عزاداری، موردی است که ملکه می‌پسندید. او در مراسم تشییع‌جنازه‌های قبلی، ازجمله مراسم عمویش، دوک ویندزور در سال ۱۹۷۲، هم مروارید پوشیده بود. ملکه در مراسم خاک‌سپاری مادر و خواهرش، شاهزاده مارگارت، در سال ۲۰۰۲ هم همین سنت را تکرار کرد و مراسم یادبود و عزاداری همسرش، شاهزاده فیلیپ که سال گذشته درگذشت همراه لباس عزای خود، یک جفت گوشواره مروارید و الماس به گوش داشت و از یک گردنبند مروارید سه رشته‌ای و سنجاق‌سینه مروارید و الماسی که هدایای ازدواج ملکه ماری بودند، استفاده کرده بود.

بیشتر از مُد و زیبایی