تابوت ملکه الیزابت دوم راهی کلیسای جامع سنت‌جایلز در ادینبورو شد

تابوت ملکه یک شبانه‌روز در کلیسای جامع سنت‌جایلز قرار می‌گیرد تا بعد در روز سه‌شنبه با هواپیما به لندن منتقل شود

تابوت ملکه فقید بریتانیا، ملکه الیزابت دوم، روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر، در ادینبورو، پایتخت اسکاتلند، و در میان هزاران نفر از علاقمندان به او که در دو سوی مسیر کاروان صف کشیده بودند و در سکوت به او ادای احترام می‌کردند، از کاخ هالیرود‌هاوس به کلیسای جامع سنت‌جایلز منتقل شد.

خبرگزاری رویترز نوشته است هنگامی که سربازان هنگ سلطنتی اسکاتلند، تابوت را از کاخ هالیرودهاوس بیرون آورده و در اتومبیل قرار می‌دادند، صدای گلوله‌ای که در قالب مراسم رسمی در قلعه ادینبورو شلیک شد، سکوت را شکست.

پادشاه چارلز و خواهران و برادرانش - آن، اندرو و ادوارد - پشت اتومبیل حامل تابوت ملکه در خیابان تاریخی «رویال مایل»‌ قدم زدند.

تابوت ملکه الیزابت دوم که از جنس چوب بلوط ساخته شده، یک شبانه‌روز در کلیسای جامع سنت‌جایلز قرار می‌گیرد تا بعد در روز سه‌شنبه با هواپیما به لندن منتقل شود.

ملکه الیزابت دوم، روز پنجشنبه در خانه ییلاقی محبوب خود در اسکاتلند در سن ۹۶ سالگی و پس از ۷۰ سال سلطنت درگذشت و فرزندش چارلز، روز شنبه رسما به عنوان پادشاه اعلام شد.

پادشاه چارلز، روز دوشنبه در وست‌مینستر لندن برای اعضای پارلمان بریتانیا سخنرانی کرد. او در این سخنان پارلمان را «ابزار زنده و فعال دموکراسی» خواند و متعهد شد که در حفظ استقلال این نهاد مسیر مادرش را در پیش گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مراسم سخنرانی مانند دیگر مراسم مرتبط با فوت ملکه و به سلطنت رسیدن چارلز، با شکوه فراوان برگزار شد و پادشاه چارلز و همسرش کامیلا، با نوای مارش ترومپت به تالار وست‌مینستر وارد شدند. زوج سلطنتی روی صندلی‌های تشریفاتی نشستند و سربازان سواره‌نظام با لباس‌های قرمز و کلاه‌های مخصوص سیاه‌رنگ و پشمی پشت سرشان ایستادند.

چارلز به اعضای پارلمان گفت‌: «علیاحضرت (ملکه) خود را متعهد کرد که به کشور و مردمش خدمت کند و اصول ارزشمند حکومت قانون اساسی را که در قلب ملت ما است، حفظ کند. و عهدش را با فداکاری مثال‌زدنی حفظ کرد… به یاری خداوند و با نصیحت‌های شما، مصمم هستم تا صادقانه به این وظیفه عمل کنم.»

سپس سرود «خدا شاه را حفظ کند» در مجلس خوانده شد.

پادشاه چارلز ۷۳ ساله، که اکنون پادشاه بریتانیا و ۱۴ قلمرو دیگر از جمله استرالیا، کانادا، جامائیکا، نیوزیلند و پاپوآ گینه‌نو است، به دلیل بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف از محیط زیست گرفته تا مسائل جوانان شناخته‌ می‌شود.

او گفته است که در مقام پادشاه ممکن است مجبور شود سبک خود را تعدیل کند و خود را با سنت دوری جستن پادشاه از مسائل سیاسی تطبيق دهد.

تابوت ملکه الیزابت دوم، روز یکشنبه، غرق در گل و احساسات فراوان ده‌ها هزار نفر از دوستداران و علاقمندانش، با کاروان رسمی در سفری شش ساعته از قلعه بالمورال اسکاتلند به شهر ادینبورو منتقل شد.

بیشتر از جهان