مردم ادینبورو در انتظار ورود تابوت ملکه؛ آغاز مراسم ادای احترام عمومی

مردم بریتانیا چند روز فرصت خواهند داشت در مقابل تابوت ملکه الیزابت دوم به او ادای احترام کنند

تابوت ملکه الیزابت دوم، پوشیده در پرچم بریتانیا از بالمورال، قلعه اسکاتلندی محبوبش خارج شد. به این ترتیب، ملکه‌ای که پس از ۷۰ سال سلطنت درگذشت، آخرین سفر خود را برای بازگشت به لندن آغاز کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، روز یکشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) ماشین حمل پیکر ملکه فقید از بالمورال خارج شد، از کنار انبوه گل‌های اهدایی و ادای احترام مردم به الیزابت دوم گذشت و عازم سفری شش ساعته از شهرهای اسکاتلند تا کاخ هالی رودهاوس در ادینبورو شد. 

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند، در توییتی در مورد حرکت ماشین حامل پیکر ملکه نوشت: «لحظه‌ای غم‌انگیز و تکان‌دهنده را سپری می‌کنیم. اعلیحضرت، بالمورال محبوبش را برای آخرین بار ترک می‌کند. اسکاتلند امروز، در حالی که او به ادینبورو سفر می‌کند، به یک زن خارق‌العاده ادای احترام خواهد کرد.»

هنگام عبور ماشین حمل پیکر ملکه، مردم عزادار در بخش‌هایی از مسیر صف کشیده بودند. در دهکده بالای اسکاتلند، جایی که ساکنان آن خانواده سلطنتی را همسایه خود می‌دانند، صدها نفر در سکوت به تماشای این مراسم ایستادند و هنگام عبور ماشین ملکه فقید به سوی آن گل فرستادند.

ماشین حمل پیکر ملکه از مسیری می‌گذرد که یک خط خاطره برای خاندان سلطنتی محسوب می‌شود؛ جایی که ملکه در سال ۱۹۷۵ اولین خط لوله نفت دریای شمال بریتانیا را به طور رسمی افتتاح کرد، جایی که نوه‌اش ویلیام تحصیل کرد و با همسرش آشنا شد و بسیاری از مکان‌های خاطره‌انگیز دیگر.

حرکت رسمی ماشین حمل پیکر ملکه یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که پسر ارشد الیزابت دوم به طور رسمی به عنوان پادشاه در مراسمی پر شکوه به سلطنت رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پادشاه چارلز سوم هنگام بر عهده گرفتن وظایف جدید گفت: «عمیقا از این میراث بزرگ، وظایف و مسئولیت‌های سنگین حاکمیتی که اکنون به من رسیده است آگاهم.»

او حتی زمانی که در سوگ مادر مرحومش بود، مشغول به کار بود و در کاخ باکینگهام با دبیر کل کشورهای مشترک‌المنافع ملاقات می‌کرد.

تابوت ملکه سفری پر پیچ و خم به پایتخت خواهد داشت، روز دوشنبه، از هالی‌ رودهاوس به کلیسای جامع سنت گیلز نزدیک می‌شود و تا روز سه‌شنبه، زمان پرواز به لندن، در آنجا باقی خواهد ماند. تابوت روز چهارشنبه از کاخ باکینگهام به مجلس نمایندگان منتقل خواهد شد و تا زمان تشییع جنازه در ابی وست مینستر باقی می‌ماند. 

به همین مناسبت، حزب لیبرال‌ دموکرات‌های بریتانیا، گردهمایی سالانه خود را به‌خاطر ادای احترام به مراسم تشییع پیکر ملکه الیزابت دوم لغو کرد. این حزب، سومین حزب بزرگ بریتانیا به‌شمار می‌رود و ۱۴ تن از اعضای آن در پارلمان حضور دارند. 

مراسم تشییع پیکر ملکه الیزابت دوم، دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و طبق اعلام خانواده سلطنتی بریتانیا، تابوت ملکه از روز چهارشنبه در تالار وست‌مینستر قرار می‌گیرد و عموم مردم فرصتی برای ادای احترام خواهند داشت.

درگذشت الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در عین نمایش اتحاد ملی، همچنین فرصتی شده است برای نمایش اتحاد در خانواده سلطنتی. شاهزاده ویلیام، که اکنون ولیعهد بریتانیا است، روز شنبه در اقدامی غافلگیرکننده، همراه همسرش، کیت میدلتون، برادرش هری، و همسر هری، مگان مارکل، بیرون قلعه وینزر برای یادبود ملکه فقید بریتانیا حاضر شدند. این اولین بار در دو سال و نیم گذشته بود که این چهار نفر کنار یکدیگر دیده شدند.

بیشتر از جهان