کاخ سفید: آمریکا هیچ خصومتی با کره شمالی ندارد

آمریکا می‌گوید از تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی و افزایش اختیارات ارتش این کشور آگاه است

به‌گفته کیم جونگ اون، هدف نهایی ایالات متحده سرنگونی نظام سیاسی کره شمالی است - Anthony WALLACE / AFP

یک روز بعد از آن‌ که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تهدید کرد این کشور هرگز از سلاح‌های اتمی خود برای مقابله با آمریکا دست نخواهد کشید، سخنگوی «کاخ سفید» اعلام کرد واشنگتن هیچ برنامه یا «قصد خصمانه‌ای» در برابر پیونگ‌یانگ ندارد و دولت جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، به‌دنبال دیپلماسی با کره شمالی است.

خبرگزاری رویترز بامداد روز شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از کارین ژان پیر، سخنگوی «کاخ سفید»، نوشت آمریکا از گزارش‌های تازه مبنی اینکه کره شمالی به‌طور رسمی حق «استفاده پیشگیرانه از سلاح‌های اتمی» برای خود قائل شده، آگاه است.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز شنبه نوشت، دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده به یافته‌های تازه‌ای دست یافته‌اند که نشان می‌دهد روسیه می‌خواهد میلیون‌ها گلوله‌ توپخانه و راکت از کره شمالی برای نبردهای خود در اوکراین خریداری کند.

پارلمان کره شمالی روز پنج‌شنبه قانون جدیدی تصویب کرد که به‌موجب آن، اگر این کشور «تهدید» شود، ارتش کره شمالی باید از سلاح‌های اتمی در برابر «دشمن» استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت قانون جدید به ارتش کره شمالی امکان را می‌دهد حتی در زمانی که تهدید «غیراتمی» ارزیابی شده، از سلاح‌های اتمی استفاده کند.

بر اساس این قانون جدید، ارتش کره شمالی موظف است اگر حملات نظامی قریب‌الوقوع باشند، از سلاح‌های اتمی علیه «دشمن»، از جمله در «نقطه شروع تحریک و فرماندهی» انجام دهد.

به‌گفته کیم جونگ اون، هدف ایالات متحده این است که نه تنها کره شمالی، از توان اتمی خود دست بردارد، بلکه از حق دفاع از خود هم صرف‌نظر کند، تا هر زمان که بخواهد نظام سیاسی کره شمالی را سرنگون کند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی، ضمن بازتاب گسترده مواضع و تهدیدهای جدید کیم جونگ اون در قبال ایالات متحده، نوشتند با تصویب این قانون جدید، کره شمالی در وضعیت «غیرقابل بازگشت هسته‌ای» قرار گرفته است.

بیشتر از جهان