باکینگهام: وضعیت سلامتی ملکه الیزابت وخیم است

بر اساس آخرین گزارش‌ها رئیس جمهوری آمریکا در جریان آخرین وضعیت سلامتی ملکه بریتانیا قرار دارد و هر تغییری به اطلاعش می‌رسد

پس از ابراز نگرانی پزشکان نسبت به وضعیت سلامتی ملکه الیزابت دوم، که در حال حاضر ۹۶ سال دارد و مسن‌ترین پادشاه جهان به‌حساب می‌آید، و همچنین اعلام این خبر از سوی کاخ باکینگهام مبنی بر اینکه ملکه بریتانیا باید تحت مراقبت پزشکی بماند، اعضای خانواده سلطنتی نیز در پی دیدار ملکه الیزابت هستند و در این امر تعجیل دارند.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر شاهزاده چارلز، وارث و پسر ارشد ملکه الیزابت، به‌همراه اعضای خانواده‌اش به کاخ بالمورال، واقع در اسکاتلند، رفته‌اند؛ مکانی که ملکه بریتانیا اکنون در آنجا اقامت دارد.

رویترز همچنین نوشت دیگر فرزندان ملکه الیزابت، یعنی شاهزاده اندرو، شاهزاده ادوارد و شاهدخت ان، نیز در راه رسیدن به بالمورال هستند.

کاخ باکینگهام با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه، ۸ سپتامبر ۲۰۲۲، ضمن تایید نظر پزشک‌های معالج ملکه الیزابت دوم نوشت این گروه از پزشکان «نگران سلامتی علیاحضرت هستند و توصیه کرده‌اند تحت نظارت پزشکی باقی بماند.» باکینگهام در عین‌حال در این بیانیه نوشت:«ملکه در کاخ بالمورال آسوده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گزارش رویترز، یکی از سخنگویان باکینگهام اعلام کرد که شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، نیز که به‌دلیل حضور در برخی رویدادها در بریتانیا هستند قصد دارند به‌منظور دیدار با ملکه بریتانیا به اسکاتلند سفر کنند.

وضعیت سلامتی ملکه الیزابت دوم از پاییز سال ۲۰۲۱ رو به وخامت گذاشت. ملکه بریتانیا در اکتبر سال گذشته در بیمارستان بستری شد و پس از آن مجبور شد که به توصیه پزشک‌های معالج از حجم فعالیت‌ها و حضورش در عرصه عمومی بکاهد. با این‌وجود، پزشک‌های ملکه الیزابت در روز چهارشنبه به او توصیه کردند تا به استراحت مطلق بپردازد و از این‌رو برنامه ملاقات مجازی ملکه بریتانیا با وزرای دولت جدید این کشور لغو شد.

ملکه الیزابت دوم از سال ۱۹۵۲، وقتی که ۲۵ سال بیشتر نداشت، ملکه بریتانیا و شمار دیگری از کشورها، از جمله کانادا، استرالیا و نیوزلند، به‌حساب می‌آید. دربار بریتانیا، در ماه ژوئن سال جاری هفتادمین سالروز سلطنت ملکه الیزابت دوم را جشن گرفت؛ جشنی که ۴ روز ادامه داشت.

وینستون چرچیل، نخست‌وزیر سابق بریتانیا و سیاستمدار بنام این کشور، نخستین فردی بود که از سوی ملکه الیزابت به مقام نخست‌وزیری انتخاب شد. آغاز سلطنت ملکه الیزابت در دوران اوج جنگ سرد بود؛ دورانی دشوار که با حکومت استالین در شوروی و جنگ ایالات متحده آمریکا در کره آغاز شد.

در حال حاضر پس از اعلام وضعیت وخیم سلامتی ملکه الیزابت دوم بسیاری از چهره‌های سیاسی و فرهنگی بریتانیا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

لیز تراس، نخست‌وزیر جدید بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار، در واکنش به این خبر نوشت:«افکار من و مردم سراسر بریتانیا با علیاحضرت و خانواده ایشان است.» لیندزی هویل، رئیس مجلس عوام بریتانیا، در حالی که در مورد بحران انرژی صحبت می‌کرد با شنیدن خبر مربوط به سلامتی ملکه سخنانش را قطع کرد و گفت:«بهترین آرزوهایم را برای پادشاه می‌فرستم.»

کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، نیز در واکنش به خبر مربوط به سلامتی ملکه بریتانیا گفت:«من نیز همراه با باقی کشور، عمیقا از شنیدن اخبارِ بعد ازظهرِ امروز کاخ باکینگهام، نگران هستم.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، نیز در جریان نشست خبری روز پنجشنبه‌اش گفت:«افکار [بایدن] و بانوی اول با ملکه و خانواده ایشان است.»

به‌گزارش نیویورک‌پست، رئیس جمهوری آمریکا در جریان وضعیت سلامتی ملکه بریتانیا قرار گرفته و هر گونه تغییر و تحولی در وضعیت سلامتی ملکه الیزابت به اطلاع او خواهد رسید.

سفیر ایالات متحده آمریکا در بریتانیا نیز نسبت به وضعیت سلامتی ملکه الیزابت واکنش نشان داد و با انتشار توییتی نوشت:«من هم به مردم بریتانیا، ایالات متحده و سراسر جهان می‌پیوندم تا افکار [نیکو] و دعاهای‌مان را برای علیاحضرت بفرستیم.»

بیشتر از جهان