ساعت اپل سری ۸؛ حسگرهای جدید برای پیگیری سلامت

اپل همراه این ساعت جدید بندهای جدیدی نیز عرضه می‌کند

قیمت این ساعت مچی جدید از ۳۹۹ دلار یا ۴۹۹ دلار به بالا است- apple.com

اپل ساعت مچی جدیدی  با نام سری ۸ عرضه کرده است که طیفی از ویژگی‌ها از جمله حسگر دما دارد.

این ساعت مچی عمدتا شبیه ساعت قبلی موسوم به سری ۷ است یعنی طراحی ظاهری و بسیاری دیگر از ویژگی‌هایشان مشابه است.

اپل می‌گوید با حسگرهای جدید قابلیت‌های جدیدی برای پیگیری سلامت ایجاد شده است، مخصوصا برای کسانی که تخمک‌گذاری می‌کنند.

اساسا حسگر دما این قابلیت‌ها را پدید آورده است که دمای بدن افراد را در طول شب مدام ثبت می‌کند. به گفته اپل، این حسگر در واقع از دو نقطه نمونه‌گیر تشکیل شده است یکی خارجی و یکی داخلی که امکان جبران کردن تغییرات محیط را برای ساعت فراهم می‌کند.

این شرکت سه سال پیش با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت ردیابی چرخه قاعدگی را برای این ساعت‌ فراهم کرد، اما حالا از این حسگر جدید دما برای ردیابی تغییرات دمای بدن در واکنش به هورمون‌ها استفاده می‌کند و می‌توان از این تغییرها برای درک بهتر چرخه قاعدگی افراد بهره برد.

این ساعت مچی جدید ویژگی‌های ایمنی دیگری نیز دارد که مخصوص تصادف‌های رانندگی است. این ساعت مچی جدید می‌تواند دچار شدن صاحبش به سانحه شدید رانندگی را ردیابی کند و سپس، شروع به انجام رشته‌ای اقدام‌های اضطراری از قبیل پیدا کردن موقعیت مکانی فرد و فرستادن آن برای بخش‌های خدمات اضطراری کند.

این ویژگی با بهره‌گیری از حسگرهای جدید حرکتی ممکن می‌شود که می‌توانند تصادف کردن فرد را تشخیص دهند. اپل گفت سال‌ها است که اثرهای تصادف را مطالعه می‌کند تا از توانایی این ساعت مچی در درک تصادف صاحبش مطمئن شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل گفت در دماهای جدید، عمر باتری این ساعت مچی هم‌چنان ۱۸ ساعت است. این شرکت قصد اضافه کردن حالت کم‌مصرف را دارد که با غیرفعال کردن بعضی ویژگی‌های اضافه مانند همیشه روشن بودن نمایشگر قابلیت کار کردن تا ۳۶ ساعت را برای این ساعت فراهم می‌کند.

اپل افزود حالا این ساعت مچی می‌تواند هنگام رومینگ نیز به اینترنت سیم‌کارت متصل شود.

این ساعت هم‌چنین از ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری موجود در ساعت مچی جدید اپل او.‌اس۹ (OS 9) برخوردار است. این ویژگی‌ها شامل ردیابی زمان مصرف دارو و قابلیت‌های جدید چندورزشی است.

قیمت این ساعت مچی جدید از ۳۹۹ دلار یا ۴۹۹ دلار (برای نسخه سلولی) به بالا است. اپل هم‌چنین با هر خرید به افراد سه ماه اشتراک رایگان فیتنس‌پلاس (+Fitness) می‌دهد.

اپل هم‌چنین ساعت مچی ارزان‌تر اپل موسوم به اس‌ای (SE) را نیز روزآمد کرد که حالا قیمت آن به ۲۴۹ دلار کاهش خواهد یافت. این ساعت حاوی پردازنده جدیدی است که در سری ۸  نیز عرضه شده است.

پیش‌سفارش این ساعت از امروز ممکن است و فروش آن از ۱۶ سپتامبر آغاز می‌شود.

اپل همراه این ساعت جدید بندهای جدیدی نیز عرضه می‌کند، از جمله نسخه‌های جدیدی که حاصل همکاری این شرکت با نایکی و هرمس است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی