هری و مگان با «جهانی جوان» به بریتانیا برگشتند

مگان حضور شاهزاده هری در کنارش را احساسی مانند «کامل شدن یک چرخه» نامید

شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، طبق برنامه قبلی به بریتانیا سفر کرده‌اند. اگرچه دیدارهای خانوادگی در برنامه آن‌ها به چشم نمی‌خورد، حضور در رویدادهای دیگری وقت این زوج سلطنتی سابق را پر کرده است.

مگان مارکل ۴۱ ساله روز دوشنبه ۵ سپتامبر، در نشست «جهانی جوان» در منچستر سخنرانی اصلی را ایراد کرد. این اولین سخنرانی دوشس ساسکس در بریتانیا پس از کناره‌گیری او و شاهزاده هری از وظایف سلطنتی در مارس ۲۰۲۰ بود.

مگان سخنانش را این‌طور آغاز کرد: «بازگشت به بریتانیا خیلی خوب است و خیلی خوب است که در یک جهان کنار همه شما برگشتم.» دوشس به سابقه‌ حضورش در این سازمان از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مشاور اشاره کرد و گفت او در ابتدا که در این سازمان آغاز به کار کرد «احتمالا بسیار شبیه» آن‌ها بوده است و افزود «جوان، جاه‌طلب و مدافع مسائلی که به آن‌ها اعتقاد عمیق داشتم».

او از جمعیتی که در سالن بریج واتر جمع شده بودند پرسید: «آیا هیچ‌یک از شما امروز تاکنون این احساس را داشته‌اید که بخواهید کسی نیشگونتان بگیرد تا بفهمید خوابید یا بیدار؟ آن لحظه‌ای که به خودتان می‌گویید چطور من این‌جا هستم؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مگان گفت پس از نشستن کنار رهبران جهان، افراد نیکوکار و کنشگرانی که مدت‌ها آن‌ها را تحسین می‌کرد، منقلب شده بود و اعتراف کرد که حتی کارت جایگاهش در نشست سال ۲۰۱۴ در دوبلین را به‌عنوان «سند اثبات» تعلقش به این جمع نگه داشته است.

مگان با یادآوری احساس شک و تردیدی که آن زمان به خود داشت، به جوانان حاضر اطمینان داد که آن‌ها نیز به این جمع تعلق دارند و از حضور در رویداد «جهانی جوان» در اتاوا در سال ۲۰۱۶ و لندن در سال ۲۰۱۹ با خرسندی یاد کرد.

او گفت: «منصفانه است که بگویم در آن برهه، زندگی من تغییر قابل‌توجهی کرده بود. ازدواج کرده بودم و دیگر مادر شده بودم.»

مگان و شاهزاده هری در سال ۲۰۱۹ صاحب پسری به نام آرچی شدند که اکنون ۳ ساله است و سال گذشته نیز به دنیا آمدن دخترشان لیلی‌بت را جشن گرفتند.

مگان با لبخند ادامه داد: «هیجان‌زده‌ام که شوهرم می‌تواند این بار این‌جا به من بپیوندد تا از نزدیک شاهد احترام من به این سازمان باورنکردنی و همه امکاناتی که فراهم می‌کند و همه دستاوردهایش باشد. جهانی جوان از چند سال قبل از آشنایی با او بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی من بود، بنابراین دیدار دوباره در این‌جا در خاک بریتانیا، در حالی‌ که او را در کنارم دارم، باعث می‌شود که حسی مانند کامل شدن یک چرخه داشته باشم.»

بنا بر اعلام این سازمان، از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۹، جامعه «جهانی جوان» به شبکه‌ای با بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ سفیر تبدیل شده و پروژه‌های آن‌ها بر زندگی ۳۵.۸ میلیون نفر در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.

بیشتر از زندگی